Internacional 19/01/2016

L'escàndol de les nous de macadàmia a Korean Air força una nova llei

Els passatgers que molestin els pilots s'exposen a multes de fins a 39.000 euros i a penes de fins a cinc anys de presó

Ara
2 min

BarcelonaL'escàndol de les nous ha acabat forçant un canvi legislatiu a Corea del Sud. Seül castigarà amb fortes multes i fins i tot amb la presó els passatgers que molestin els pilots d'avió, com ho va fer l'exvicepresidenta de Korean Air, Cho Hyun-ah, filla del propietari de la companyia, que va escridassar i fer agenollar dos membres de la tripulació perquè li havien servit unes nous de macadàmia en una bossa i no en un bol. Cho va obligar el pilot a aturar l'avió quan ja era a la pista a punt d'enlairar-se –a l'aeroport JFK de Nova York amb 250 passatgers a bord– per fer baixar un cap de cabina, que va ser acomiadat immediatament, el desembre del 2014.

Les multes per destorbar el pilot s'eleven fins als a 38.000 euros i fins a cinc anys de presó. Els membres de la tripulació també estan ara obligats a entregar els passatgers insubordinats a la policia. Tal com reconeixia en un comunicat el ministeri de Transports, és la resposta a un cas que ha atret l'atenció mundial, però que sobretot ha qüestionat l'elitisme i el model empresarial sud-coreà, conegut com a 'chaebol', que es basa en grans conglomerats empresarials com Korean Air, Samsung o Hyundai, que ostenten una gran influència política i econòmica al país.

L’hostessa de Korean Air revela  que l’exdirectiva la va fer agenollar

Cho Hyun-ah, que es va disculpar en diverses ocasions per l'incident i va deixar seus càrrecs a la companyia, va ser condemnada a un any de presó per haver violat la seguretat aèria i va complir cinc mesos entre reixes, fins que el tribunal d'apel·lació la va posar en llibertat. Està pendent de judici una altre cas per actuar amb violència contra els membres de la tripulació.

Agressió a l'avió

Cho Hyun-ah, de 40 anys, va reaccionar violentament quan l'hostessa li va servir les nous: la va insultar i la va sacsejar. Quan el cap de cabina es va apropar a defensar-la, va ordenar al pilot que suspengués l'enlairament per expulsar-lo. L'incident va endarrerir deu minuts la sortida.

stats