Publicitat
Publicitat

Troben la cua de l'avió d'AirAsia accidentat al fons del mar de Java

L'aparell es va estavellar el 28 de desembre amb 162 persones a bord

Els equips de rescat han trobat la cua de l'avió d'AirAsia al fons del mar de Java, on l'aparell es va estavellar el 28 de desembre amb 162 persones a bord, segons han informat aquest dimecres fonts oficials.

El portaveu de l'Agència Nacional de Recerca i Rescat (Basarnas) d'Indonèsia, Bambang Soelistyo, ha confirmat que els equips han identificat la cua del Boeing 320-200 del vol QZ8510, un fet que obre l'esperança de trobar les caixes negres, segons els mitjans locals.

Els experts han trigat diversos dies a poder baixar per causa de l'onatge i els forts corrents. Intenten confirmar si set parts més localitzades al fons marí indonesi pertanyen a l'avió d'AirAsia. "Necessitem trobar totes les parts aviat per localitzar tots els passatgers i alleugerir així les famílies. Aquesta és encara la nostra prioritat", ha explicat el fundador i conseller delegat de l'aerolínia, Tony Fernandes, al seu compte de Twitter.

Fins al moment, les autoritats han recuperat 40 cadàvers en un operatiu de recerca que inclou desenes de vaixells i avions d'Indonèsia, els Estats Units, Rússia, la Xina, Malàisia i Singapur, entre altres.

El vol QZ8501 es va enlairar de la ciutat indonèsia de Surabaya, a l'illa de Java, el 28 de desembre, i tenia previst aterrar dues hores després a Singapur, però es va estavellar al mar de Java uns quaranta minuts després d'enlairar-se. A l'avió hi viatjaven 155 indonesis, tres sud-coreans, un britànic, un francès, un malaisi i un passatger de Singapur. En total, 155 passatgers i una tripulació de 7 persones.

El pilot va contactar amb la torre de control a Indonèsia quan sobrevolava el mar de Java pel sud de Borneo i va sol·licitar permís per virar a l'esquerra i pujar des dels 32.000 peus d'altitud (9,76 quilòmetres) fins als 38.000 (11,59 quilòmetres) per evitar una tempesta. La torre de control va aprovar el viratge, però quan uns minuts després va contactar amb al pilot per aprovar un ascens, només fins als 34.000 peus, no va poder establir-hi contacte.