Opinió 12/08/2017

Andorra, país per a ciclistes

S’aposta per potenciar marxes cicloturistes al Principat, que a part de fomentar la pràctica d’aquest esport al país congreguen moltíssima gent de fora i donen a conèixer les nostres rutes ciclistes

i
Marc Ballestà
2 min

Fa uns anys, si algú m’hagués dit que Andorra podria convertir-se en un país per a ciclistes hagués pensat que estava boig. Forts pendents, clima complicat, sense espais propis habilitats, molt de trànsit i sense una promoció específica per fomentar-ne l’ús i l’atracció de visitants per poder practicar aquest esport, feien d’Andorra un país hostil per al ciclista.

Ara però, és habitual, sobretot amb l’arribada del bon temps, de veure molts ciclistes tant d’aquí com de fora circulant per les nostres carreteres. Sense anar més lluny, jo que era molt reticent pels motius abans esmentats ara, fins i tot, m’atreveixo de tant en tant a fer algun d’aquests meravellosos ports que tenim a casa.

L’aposta és clara i prova d’això és que el conjunt d’accions fetes en aquest sentit és molt important.

S’estan habilitant carrils bici a totes les carreteres del país. I no només des del Govern a les carreteres de la seva titularitat, sinó que els comuns també hi aposten; com per exemple el del d’Andorra la Vella amb el carril bici a l’avinguda Tarragona, o el que hi haurà des del pont de la Margineda, passant per l’avinguda Enclar i santa Coloma, fins arribar al centre d’Andorra.

S’ha actualitzat tota la senyalització dels ports i la informació sobre les diferents rutes. L'horografia del nostre país fa que cadascuna de les arribades en alt sigui un gran repte i en un món hiperconnectat com l’actual tothom ho vol mostrar en les seves xarxes socials, cosa que converteix els ciclistes que vénen en els nostres millors ambaixadors i promotors.

S’aposta per potenciar marxes cicloturistes al Principat, com la Volta als Ports o la Purito, que a part de fomentar la pràctica d’aquest esport al país congreguen moltíssima gent de fora i donen a conèixer les nostres rutes ciclistes. Paral·lelament, i dins la política turística d’esdeveniments esportius de primer nivell que se segueix des de fa anys, s’aposta perquè les grans voltes vinguin al país, proves que ens situen a l’aparador mundial dels practicants d’aquests esport i ens apropa a un segment molt interessant de turista com és l’esportiu.

Però també és una aposta de mobilitat sostenible, menys cotxes, menys contaminació, menys soroll. D’aquí l’aposta, un cop més, conjunta entre el Govern i els comuns per tirar endavant la xarxa pública de bicicleta elèctrica, un model que permet adaptar-se perfectament a les necessitats i horografia del nostre país.

Segur que fan falta molts més esforços, que tots ens hi impliquem més i que el camí a recórrer és encara llarg, però alguna cosa devem estar fent bé quan cada cop hi ha més ciclistes circulant per les nostres carreteres i quan cada cop més esportistes professionals d’aquesta disciplina decideixen venir a viure al nostre país.

stats