Opinió 09/06/2016

Apagafocs

Són persones tan mediocres que es creixen amb les errades dels altres

i
Diana Pérez
1 min

Sempre m’ha molestat l’expressió “apagar focs”. És molt pedant, és com per fer-se l’interessant, l’important, l’imprescindible. I no em refereixo als bombers, sinó a aquelles persones victimistes que es creuen salvadores i perdonavides.

Els que s’autodefineixen com apagafocs són segurament persones que no fan bé la seva feina, que tergiversen, que controlen i que vigilen. Que estan a l’expectativa de veure quan la ‘cagues’ per saltar a escena. Són persones tan mediocres que es creixen amb les errades dels altres, i són tan mesquines que gaudeixen fen-te veure que t’han salvat la vida. I és que la seva és tan avorrida i són tan poc professionals que són com carronyers, s’aprofiten dels altres. Són perillosos perquè et faran creure que ells són víctimes en tot moment. Són persones manipuladores i mentideres.

I aquí volia arribar: a les mentides. Perquè tard o d’hora, les mentides i la manca de professionalitat surten a la llum. El que vulgarment es diu ‘calar una persona’. En el món de la comunicació empresarial també passa: no pots mentir el teu client, la teva empresa, la teva feina. No pots vendre un servei només mogut pels ànims de facturar. Hi ha d’haver alguna cosa més. Un interès professional, una motivació. I si no ho saps fer, no pots o no vols, millor dir la veritat i ser honest, que quedar malament per sempre. Arruïnar la teva reputació o la de la teva empresa és tan fàcil com enganyar. I quan has mentit i l’has cagat, la solució no és apagar focs. El remei és no encendre’ls.

stats