Publicitat
Publicitat

Augé i la nova marca de tots

Si jo no ho entenc malament, significa que des del teixit empresarial es durà a terme tot un treball per acabar dissenyant una estratègia de país. I el Govern, què hi pinta?

Llegeixo el Pere Augé que, com sempre en les seves columnes, desborda optimisme i no amaga el seu entusiasme per fer possible una nova Andorra plena d’oportunitats. No seré jo qui aixafi la guitarra a ningú, ans al contrari, crec que ens caldria sovint llegir més opinions de persones que, fora de l'àmbit polític i en aquest cas des del món empresarial, dibuixen un futur engrescador per al país i la seva gent, sempre que, és clar, es compleixin tot un reguitzell de condicionants començant pel de fer les coses ben fetes des de les institucions públiques.

Si heu llegit l'opinió de divendres passat en aquest mateix mitjà, l'empresari ja ens avança el que serà, segons se'n desprèn del seu escrit, una gran mobilització del món empresarial, social i cultural del país en un projecte que ha de culminar amb la creació d'una nova Marca Andorra. Tot això impulsat des de la patronal empresarial CEA. No li falta raó en molts dels arguments que esgrimeix Augé a l'hora de definir per què cal fer-ho i per què la necessitat d'implicar-hi tots els sectors de la societat.

Però (sempre hi ha un 'però' a tot) aquesta crida a la implicació de tot un país en un disseny d'una marca que ha de servir per ressituar-lo, tant en el panorama nacional com en l'internacional, no hauria de ser feina de l'administració púbica amb la complicitat i la col·laboració empresarial? O jo ja m'he perdut, que seria possible, no ho negaré, primer en el que és la proposta -plena de bondats i positivisme- descrita pel Pere Augé i segon en el paper que ha de tenir un govern en les estratègies de país. Vull dir que, posem per cas que la CEA acaba tirant endavant el projecte, que s'implica una gran majoria de la societat, que es dissenya una Marca Andorra... i després? Qui ha de ser l'encarregat que aquesta marca es materialitzi? O com s'ha de fer que aquesta marca qualli? O de què estem parlant quan es diu que es vol "poder definir una visió de futur pel nostre país i elaborar un concepte de Marca Andorra global, transversal i visible a través d’estratègies i instruments comunicatius eficaços"? Si jo no ho entenc malament, significa que des del teixit empresarial es durà a terme tot un treball per acabar dissenyant una estratègia de país. I el Govern, què hi pinta?

Aquesta darrera pregunta potser és la més preocupant, perquè si el sector empresarial es veu obligat a fer una iniciativa d'aquestes característiques de país i tan ambiciosa, vol dir que algú no l'està fent, o que el que està fent no satisfà.

PUBLICITAT
PUBLICITAT