Publicitat
Publicitat

Fans

Tots els camins porten a King’s Landing

No he vist mai Game of Thrones ni he llegit cap llibre de la saga 'A Song of Ice and Fire' que inspira la sèrie televisiva. Encara. I així i tot sé que els seus fans s’emocionen quan algú –possiblement un altre fan– pronuncia, amb to èpic, la frase 'Winter is coming'. Fins al punt que l’hivern passat vaig demanar a uns amics de Sabadell, que m’havien vingut a visitar a Andorra i que em van confessar que estan enganxats a la sèrie, què carai vol dir 'Winter is coming' més enllà del significat literal. Poca broma: fa dues temporades, el fenomen va portar a un dels dos dominis esquiables del país a incorporar a la seva publicitat l’eslògan 'Winter is here', assegurant que allò que és “tan temut per alguns”, és a dir, pels habitants de l’univers creat per George R. R. Martin, per als amants dels esports de neu és la glòria ( vegeu l’spot de Grandvalira 2014-2015).

Sé que hi acabaré caient. No he vist ni un capítol i ja forma part de la meva vida: de les converses amb amics que gairebé no veig, dels anuncis que inunden el Principat durant la temporada d’esquí... Fins i tot de les classes de piano i el repte de tocar el tema compost per Ramin Djawadi a quatre mans.

Els fans creen nous fans. És allò del boca-orella amplificat –enormement– gràcies a les tecnologies de la comunicació i les xarxes socials. És innegable que els fans tenen avui dia una gran influència, tanta que s’estén fins i tot a la generació dels continguts. En el cas de Game of Thrones, la necessitat de satisfer els consumidors ha portat a estrenar la sisena temporada de la sèrie sense que l’autor del llibre hagi completat el sisè llibre. Productors i autor es van posar d’acord perquè la trama televisiva anés a parar al punt on Martin vol arribar. De cara a la setena temporada, és possible que ni això. A l’article 'Game of Thrones Book Delays Hurt Martin, Not Fans' ('Els retards en el llibre de Game of Thrones fan mal a Martin,no als fans'), publicat a wired.com, Angela Watercutter cita un post de George R. R. Martin al seu blog, en el qual assegurava que “el show (televisiu) i els llibres han divergit, i continuaran fent-ho”.

Ho escrivia fa un parell de setmanes, que la creació ja no és el que era. I avui afegiria: el consum cultural tampoc. Si no vas a King’s Landing per pròpia voluntat, és possible que King’s Landing, a l’estil del bosc de Birnam, vingui a tu.