Publicitat
Publicitat

De 'Pascalís' a Andorra

La hipotètica entrada de Saetde a Arcalís pot portar al camp de neu d’Ordino uns mètodes de gestió provats i consolidats

Després de tot el ‘culebrot’ de la ja, sembla, consolidada divisió de Grandvalira, ara ens despertem amb la possible compra d’Arcalís per part de Saetde. A priori pot semblar estrany, però si ho mirem des d’un punt de vista de país, pot ser l’embrió de quelcom que només pot que sumar. Hem viscut els darrers quinze anys amb dues marques que identificaven el món de la neu, quan el que realment sumaria seria que la marca per la qual fóssim percebuts a l’exterior fos únicament una: Andorra. Si mirem altres llocs coneguts pel turisme de neu, ens trobem que la gran majoria de vegades el que caracteritza una marca no és un camp de neu sinó una zona o un conjunt de camps de neu al voltant d’una ciutat, una regió o una muntanya concreta.

Un bon exemple de marca consolidada mundialment és Aspen, on conviuen diversos camps de neu al voltant d’una sola marca, una sola estratègia de màrqueting i un model de gestió. Per consolidar la marca, el primer que hem de tenir és quin és el nostre públic objectiu i oferir de forma harmonitzada els productes que encaixin amb les necessitats del nostre públic. Fins ara, sembla clar que les dues marques que convivien al país tenien públics objectius altament diferenciats i models de gestió i de comunicació molt diferents.

La hipotètica entrada de Saetde a Arcalís pot portar al camp de neu d’Ordino uns mètodes de gestió provats i consolidats en una empresa que, no només dona beneficis, sinó que també ha sabut -mitjançant PGI internacional, empresa també vinculada a la família Viladomat- exportar arreu del món la seva metodologia. Aquesta exportació pot donar un impuls definitiu a l’altra vall, que a ulls del visitant podria ser considerada com el germà pobre.

A la llarga el que haurà de perviure és una sola marca i un sol model de gestió, no únicament Pas Grau i Arcalís, sinó tot el país! De totes maneres, això encara queda lluny, cal resoldre altres interrogants: també farà Saetde una oferta per Pal-Arinsal? I si és així, què passarà amb Soldeu-El Tarter? Si Saetde entra a Arcalís, seguirà amb Vallnord o crearà una marca que integri Pas Grau i Arcalís (‘Pascalís’)?. Temps al temps, a veure què passa. Jo ho veig amb bons ulls, crec que pot ser un pas endavant per al sector econòmic més estable que tenim a Andorra.