Publicitat
Publicitat

Precampanya

Suggereixo que aquestes comunals siguin mediàticament atractives. Que els debats electorals no siguin encarcarats. Que els diferents mitjans que n’organitzen s’oblidin dels blocs i dels cronòmetres

Les comunals són a tocar i en les properes setmanes tindrem sobredosi d’informació política. A l’excés de notícies electorals que ens regalen cada dia els mitjans veïns –especialment els espanyols amb el procés català– s’hi afegirà una campanya que ens toca de prop i que a priori ens interessa més que allò que es cou a baix.

El superàvit informatiu pot fer que acabem l’any embafats. Saturats de declaracions, manifestacions i promeses. Més pendents de la nova temporada d’esquí i de les festes de Nadal que del que expliquin els polítics. Un risc probable que en els propers dies haurà de fer reflexionar als mitjans i als candidats.

Suggereixo que aquestes comunals siguin mediàticament atractives. Que els debats electorals no siguin encarcarats. Que els diferents mitjans que n’organitzen s’oblidin dels blocs i dels cronòmetres i es posin d’acord per fer-ne un de sol per cada candidatura, per exemple, amb públic i retransmès en directe des de la sala d’actes de torn de cada parròquia. Que les entrevistes defugin els tòpics i entretinguin. Que els partits engresquin amb les seves propostes. Que les rodes de premsa tinguin sentit i no es converteixin en un espectacle sense contingut. Que, en definitiva, candidats i mitjans siguin capaços d’atraure l’interès de l’elector.

Per endavant hi ha una precampanya que més enllà de l’acció política aquest cop haurà de treure suc a la imaginació per fer que el 13 de desembre el risc de desídia electoral no s’apoderi dels ciutadans.