Publicitat
Publicitat

Amb C o amb P

Una història d'aptitud o d'actitud?

L'aCtitud ho és tot en la vida.
TOT! En majúscules i ben grans.

Deixa’m que t’ho expliqui:

Jo somniava escriure i donar xerrades que poguessin ajudar algú a sortir del forat negre on es trobés, com a mi m’havien ajudat les paraules d’altres… I aquí estic, amb una columna d'opinió, per una banda, i començant a fer xerrades per l'altra. Tot gràcies a haver enviat a passejar les meves pors, haver sortit de la meva zona de confort i haver-me presentat al 'Rookie 2014' del Social Media Care de Barcelona, un esdeveniment de màrqueting amb finalitats solidàries.

Aquest són els motius pels quals em vaig atrevir a fer el ridícul davant el món cibernètic, tot penjant el vídeo a Youtube per a la meva candidatura, tal com m’exigia l’organització:

El Social Media Care de Barcelona té un format curiós. Cada assistent, “paga” 1kg de menjar envasat (o més), a canvi de sentir, durant quatre hores, xerrades d'un màxim de quinze minuts sobre 'copywriting', el futur del vídeo a la xarxa, com fomentar l’emprenedoria en els nens, com fer realitat els teus somnis, reinventar-se professionalment, com estar viva quan han intentat aniquil·lar-te personalment i professionalment, etc.

Qui me n'anava a dir a mi, que ni tinc milers de seguidors en el meu modest blog, ni sóc una persona coneguda dins el màrqueting espanyol, que el dijous 4 de desembre jo seria convidada al costat dels grans noms del 'social media', de la comunicació i màrqueting 'online' del moment, per fer una ponència sobre resiliència, maltractaments i màrqueting? Qui hauria apostat per mi veient els altres candidats? Algú s'hauria cregut fa un mes que jo parlaria al costat de sor Lucía Caram?

Pots tenir aPtituds per a la dansa, però si et fa pànic pujar-te'n a un escenari i ballar, seràs una gran ballarina, al menjador de casa, per moltes aPtituds que tinguis. Si estàs predisposat genèticament per al ball, però la teva aCtitud és "avui no vaig a entrenar que plou", o "demà tampoc perquè tinc un sopar", per moltes aPtituds que tinguis serà difícil que aconsegueixis tenir èxit.

En canvi, una altra persona que, a priori, no ho tingui tot tant de cara, però que tingui la força interior, les ganes i la motivació per aconseguir el seu somni, segur que el farà realitat.
Les casualitats, no existeixen. Tot té un perquè i, aquest perquè, se'n diu ACTITUD.

Em fan molta gràcia els comentaris tipus: "és que té una sort..." No, no. De sort, res! És que s'ho curra! Mentre jo estic passejant per la muntanya, ella està estudiant. Mentre tu estàs de birretes al bar, ella, està treballant. Perquè, per aconseguir que els somnis es facin realitat, han de passar 3 coses:

  1. Que estiguis viva (obvi, no?), no sols literalment, sinó viva de sentiment, de ser capaç d'il·lusionar-se'n.
  2. Has de creure en els teus somnis. Si no hi creus tu, qui ho farà? Per aconseguir fer-los realitat cal tornar-se una mica 'lela' de tant en tant (amb sentit comú, clar) i saltar al buit!
  3. Visualitzar-los. Quan gravava el vídeo per presentar-me a 'rookie' i pujava pedalant pel port de Beixalís em veia sobre l'escenari! Sentia la ponència dins el meu cap! Vivia el 4 de desembre 45 dies abans!

Em permets un consell, jo que em dedico al màrqueting? Fes de la teva vida la millor campanya de màrqueting que mai no hagis somniat! Busca l'objectiu, planifica, troba les estratègies i 'a per ell'! És millor morir vivint que viure morint. És millor una vida en colors, amb alts i baixos, sentir, plorar, riure!

Quan pensis que no pots continuar, que tot és negre, agafa tota la negativitat que t’envolta, rasca una 'miqueteta' i trobaràs la part positiva. Creixeràs com a persona, l'experiència negativa et reforçarà psicològicament i seràs molt més forta del que eres abans.

NINGÚ et podrà parar.

I tu, què vols? Una vida en colors o encefalograma pla?

PUBLICITAT
PUBLICITAT