Publicitat
Publicitat

Turisme proposa un pla estratègic per impulsar les compres

Entre les diferents accions, s'espera completar la xarxa de refugis guardats amb el de l'Illa i un cinquè que es podria habilitar a Sant Julià

Establir un pla estratègic que permeti incrementar el volum de visitants interessats en les compres i millorar l'eficàcia de totes les àrees comercials del país. Aquests és un dels objectius que el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha destacat aquest dilluns al matí durant l'acte de presentació de les línies estratègiques del Ministeri de Turisme i Comerç. Aquest pla estratègic comptarà amb dos eixos d'anàlisi, les àrees de millora i les zones comercials, i estarà dividit en tres fases d'implementació. Durant el 2015 s'efectuarà una primera fase de diagnòstic i 'BenchMarking', després s'elaborarà una estratègia i un pla d'accions a curt, mitjà i llarg termini. Posteriorment, entre el 2016 i 2019, es preveu anar implementant totes les accions establertes prèviament.El ministre de Turisme ha recalcat, però, que "és un projecte nacional que requereix la implicació de tots els comuns, les associacions de comerciants, el sector privat, etc." i ha assegurat que "aquest pla serà paper mullat si no s'aconsegueix que totes les parts implicades assumeixin el seu grau de responsabilitat".

Amb aquest pla estratègic, que serà impulsat per una empresa especialitzada, es definiran les àrees de millora i també es delimitaran els objectius en funció del tipus d'oferta que es pugui trobar en les diferents zones comercials. En relació a aquestes zones, Francesc Camp, ha explicat que "tot i que Andorra és petit com a país, els seus comerços presenten un tipus d'oferta i un públic objectiu força diferent" i per tant, "les accions que s'apliquin a l'avinguda Meritxell o Carlemany no podran ser les mateixes que les implementades al Pas de la Casa o a la resta de parròquies". Pel que fa amb el segon eix d'anàlisi, el desenvolupament del pla estratègic implica millorar en àrees com la comunicació i dinamització i també en la diversificació de productes o marques.

El ministre ha destacat que l'objectiu de la legislatura segueix sent el de "posicionar Andorra com una destinació 5 estrelles". Per fer-ho possible, es posaran en marxa diverses accions per impulsar tant el turisme de neu o de natura com el de salut o cultural, com ara completar la xarxa de refugis amb el de l'illa i un cinquè que es podria habilitar a Sant Julià, reforçar l'oferta d'esdeveniments esportius participatius, impulsar un segell de turisme sostenible, potenciar el turisme de salut i benestar o crear una titulació oficial de guia turístic, entre altres.

També en l'àmbit del comerç i en relació amb els registres d'activitat econòmica, el ministre ha marcat com a prioritària la necessitat d'agilitzar tots els procediments i oferir un millor servei a tots els usuaris. Per fer-ho possible, entre el 2016 i el 2017, entrarà en funcionament una única plataforma informàtica que connectarà tots els registres i permetrà aquesta agilització del procés. A més, durant el 2015, també s'implementarà la Llei de Patents i s'establirà una oficina per a aquesta activitat ubicada a l'actual Oficina de Marques i Patents d'Andorra.

Més facilitats per obtenir dominis .ad

Una de les altres novetats pel que fa als registres d'activitat econòmica serà l'agilització del procés per obtenir un domini .ad. D'aquesta manera, es preveu que entre el 2016 i el 2018 s’actualitzi la normativa en matèria de propietat intel·lectual i industrial amb la modificació de la llei de marques i la normativa relativa als dominis .ad. En aquest sentit, Francesc Camp ha detallat que actualment "només hi ha 3000 dominis .ad" i ha recalcat la importància de facilitar el procés d'obtenció perquè "és una altra forma d'exterioritzar la marca Andorra".

Per últim, en relació amb el comerç i inspeccions, les línies passen pel desplegament reglamentari de la normativa en matèria de comerç durant els pròxims dos anys. Entre el 2016 i el 2017 s’unificaran les inspeccions de comerç i allotjament turístic per tal d’optimitzar els equips de treball i que aquests siguin polivalents en les dues àrees.