Publicitat
Publicitat

El Govern revisarà l'avantprojecte de l'estació d'autobusos i no descarta noves ubicacions

Torres ha destacat la necessitat de dimensionar correctament l'obra. En la presentació de les línies estratègiques de la legislatura també ha explicat que l'any que ve ja hi haurà partida pressupostària per a l'heliport

L'estació nacional d'autobusos podria no construir-se als terrenys triats inicialment, a l'inici de la carretera de la Comella. Tal com ha donat a conèixer aquest dilluns al matí el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, durant la presentació dels eixos principals de la legislatura, l'Executiu estudia altres possibles ubicacions. Tot i que aquella zona continua sent la que té més possibilitats d'acollir la nova infraestructura, en ser considerada "idònia" per part del Govern, s'ha apuntat la possibilitat de parlar amb el Comú d'Andorra la Vella per tal de trobar algun altre emplaçament. El que ha deixat clar el ministre és que cal buscar el correcte "dimensionament" de l'obra. Pel que fa a l'heliport nacional, ha assegurat que es pressupostarà l'any que ve. En la presentació també s'ha confirmat que RTVA es traslladarà a les instal·lacions de Ràdio Andorra, on conviurà amb un espai museístic dedicat a la ràdio.

Torres ha deixat clar que la prioritat del Govern segueix sent els terrenys que el Comú d'Andorra la Vella ha rebut en cessió recentment i que ha posat a disposició de l'Executiu, prop de la rotonda de la Comella. Tot i això, ha assegurat que se seguirà parlant amb la corporació comunal per cercar altres possibles ubicacions. Sense voler donar més detalls, ha assegurat que hi ha altres terrenys que també es podrien cedir, situats a l'avinguda Tarragona.

El ministre ha afegit que el més important és dimensionar correctament l'equipament. Així doncs, ha assenyalat que l'avantprojecte de què disposa el Govern contempla una obra de 9.000 metres quadrats en dues plantes, un fet que "representa una inversió molt elevada". Torres, a més, ha posat en dubte que es necessiti una infraestructura tan gran.

Pel que fa a la construcció de l'heliport nacional, Torres ha apuntat que la despesa anirà a càrrec del Govern i que l'any 2016 ja hi haurà una partida pressupostària a tal efecte. Actualment, ha indicat que s'està treballant amb dues ubicacions possibles, una a Engolasters i l'altra a la Comella, i que s'està pendent dels informes que emetin els enginyers aeronàutics que encara treballen sobre el terreny.

RTVA es traslladarà a Ràdio Andorra

Torres també ha confirmat la intenció de l'Executiu de traslladar les instal·lacions de Ràdio i Televisió d'Andorra (RTVA) a l'edifici de Ràdio Andorra, a Encamp. Ha explicat que l'objectiu de l'Executiu és que l'edifici històric aculli un equipament museístic dedicat a la ràdio, i on s'hi integri un plató de televisió i un estudi de ràdio en què s'hi facin programes en directe, que complementin la visita museística.

A banda, es construirà un edifici semisoterrani contigu –encara s'ha de negociar la cessió dels terrenys amb els propietaris- on s'hi ubicarà la resta d'instal·lacions d'RTVA. De moment, es començarà per la rehabilitació de l'edifici actual, i Torres ha recordat que enguany ja hi ha una partida d'1,53 milions d'euros per tirar-la endavant.

Traslladant RTVA a aquestes instal·lacions, el Govern s'estalviarà els 130.000 anuals que paga de lloguer a les dependències actuals, ha afegit Torres. Encara a Encamp, Torres ha apuntat que la previsió del Govern és que els treballs de rehabilitació de l'Hotel Rosaleda per poder acollir el Ministeri de Cultura s'adjudiquin el proper mes de novembre.

Pel que fa a la futura Seu de la Justícia, el termini és similar. Torres ha apuntat que la voluntat és adjudicar els treballs també el proper novembre i que les obres estiguin acabades l'hivern del 2018. El cost de l'obra és de 21 milions d'euros, als quals cal afegir-hi un milió d'euros més per a la redacció del projecte.

Sense data per finalitzar el vial de Sant Julià

La finalització del vial de Sant Julià no ha estat mencionat entre els projectes previstos per als propers anys. Torres ha assegurat que l'obra "s'haurà de fer", però ha afegit que "a causa de la disponibilitat pressupostària" s'han hagut de prioritzar altres obres, com ara la Seu de la Justícia.

En relació encara amb la xarxa viària, Torres ha donat a conèixer la prova pilot que es farà a la CG3 entre la Cortinada i el Serrat, en què aprofitant l'eixamplament previst s'hi crearà un espai de passeig per a vianants i un carril bici per sentit. L'objectiu del Govern és que a tota la xarxa viària principal hi pugui acabar havent carril bici.

Precisament, encara en l'àmbit de la bicicleta, Torres ha remarcat l'esforç fet per l'Executiu per tal de pavimentar totes les vies per on passarà la Vuelta 2015. També ha destacat que, tal com ja s'ha fet amb el coll de la Gallina i com s'està fent amb la collada de Beixalís, l'objectiu és anar pavimentant totes les carreteres secundàries per "convertir-les en nous recorreguts turístics" especialment pensats per als ciclistes.

Enduriment del Codi de circulació

Torres ha explicat, a més, que des del Ministeri també s’engegaran iniciatives legislatives, com ara la modificació del Codi de circulació, la modificació de la Llei de designació de carreteres i de la xarxa viària, la modificació de la Llei d’expropiació, la creació de la llei d’ordenació de l’edificació i el reglament de cartografia d’allaus.

En relació a la modificació del Codi de circulació, la voluntat és que sigui més dissuasiu en certes accions perilloses, com ara l’ús del telèfon mòbil al volant. És per això que s’establirà un règim sancionador més estricte.