Publicitat
Publicitat

Andorra la Vella comptarà amb 5 estacions de bicicletes elèctriques

L'avinguda del Fener, Prat de la Creu, la rotonda de Tobira, la plaça Guillemó i Enclar són els indrets triats per la capital per acollir les estacions

El projecte de bicicletes elèctriques continua endavant després que els comuns hagin recopilat tota la informació sobre les estacions d’aquest vehicle a les diverses parròquies. El cònsol menor d’Escaldes-Engordany, Marc Calvet, ha explicat en declaracions a l’ANA que “totes les parròquies disposaran d’un punt” i de moment ja hi ha confirmats 14 estacions, tot i que la Massana ha demanat un punt extra a l’Arinsal que s’haurà de validar a la pròxima reunió de cònsols juntament amb els 14 restants.

Pel que fa al territori escaldenc, Calvet ha detallat que les quatre ubicacions seran la plaça Santa Anna, la rotonda de la Dama de Gel i la plaça de la Creu Blanca. Pel que fa a l’estació de Fiter i Rossell encara està per determinar la ubicació exacta. A més, el cònsol menor també va descartar “de moment” la realització d’un cinquè punt a la zona de Sacalma.

La capital serà la parròquia amb més punts tenint en compte que també és el territori amb més població. Les cinc estacions estaran repartides a l’avinguda del Fener, la rotonda del Tobira, el carrer Prat de la Creu, la plaça Guillemó i la zona del parc d’Enclar. A més, segons ha detallat Calvet, tres d’aquests punts disposarien d’una capacitat de fins a 10 bicicletes i és l’única parròquia juntament amb Escaldes, que disposa d’estacions amb aquest nombre de bicicletes. De la seva banda, la parròquia escaldenca únicament disposaria d’una estació amb capacitat per a deu bicicletes, ja que segons va explicar el cònsol “més capacitat també implica més diners”.

La resta de parròquies disposaran d’estacionaments per a sis bicicletes, com és el cas de l’aparcament del Prat Nou a Sant Julià de Lòria, la plaça dels Arínsols a Encamp, el Prat del Call a Ordino i les Fontetes a la Massana. Tot i això, el comú massanenc ha demanat la instal·lació d’un punt extra a Arinsal, malgrat que això s’haurà de validar en la propera reunió de cònsols. Per la seva banda, Canillo també disposarà d’un estacionament malgrat que encara no s’ha confirmat quina serà la seva ubicació definitiva.

Tot plegat es preveu que finalment s’acabin assolint els 15 punts previstos pel Govern i es pugui superar la xifra de bicicletes elèctriques previstes inicialment, una cinquantena. Malgrat això, tot aquest procés encara s’ha de validar per part dels comuns i un cop fet, el Govern serà l’encarregat de treure l’edicte per tal d’iniciar el projecte de cara l’any vinent. Una iniciativa que també està molt lligada a la implementació del vehicle elèctric, atès que el Ministeri de Medi Ambient ja va plantejar en el seu moment la necessitat que aquestes estacions permetessin complementar el servei de recollida i retorn de bicicletes amb el cotxe elèctric.