Publicitat
Publicitat

Andorra analitzarà com atreure turisme d'esport i d'aventura

L'oferta esportiva i d'aventura centrarà el 9è Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya que se celebrarà del 2 al 4 de març de l'any que ve a Sant Julià de Lòria

El turisme esportiu i el d'aventura seran els protagonistes del novè Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya, que se celebrarà del 2 al 4 de març de l'any que ve a Sant Julià de Lòria. El certamen, que es fa cada dos anys en una parròquia diferent del país, agruparà experts nacionals i internacionals que debatran sobre aquesta qüestió i exposaran exemples de destinacions turístiques que han aconseguit implementar amb èxit aquest tipus de turisme. Tot plegat s'ha donat a conèixer aquest dimarts, després que el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, i la cònsol major de Sant Julià de Lòria, Montserrat Gil, hagin signat el conveni per tirar endavant l'esdeveniment.

El congrés del 2016 acollirà una trentena d'experts i girarà al voltant del potencial que tenen les destinacions de muntanya a l'hora de crear valor afegit mitjançant el turisme esportiu i d'aventura tot l'any. En aquest sentit, Camp ha recordat que en l'edició del 2014, que es va dedicar a la desestacionalització del turisme de muntanya, una de les conclusions era que "l'oferta d'estiu és molt atomitzada, i difícilment es pot arribar a un públic massiu". És per això que es va determinar la necessitat de "saber a quin públic es pot arribar amb aquest tipus d'oferta".

L'esport i l'aventura, doncs, són dos dels camps amb els quals es creu que es pot aprofundir i potenciar aquesta oferta turística desestacionalitzada. És per això que Camp ha destacat que el novè congrés donarà continuïtat al que es va plantejar en el vuitè.

Així doncs, al llarg dels dies del congrés es debatrà al voltant d'aquest tipus de turisme i de les oportunitats que pot oferir a les destinacions. També s'abordaran exemples d'èxit internacionals i s'explicarà com cal comunicar i fer rendible una destinació que ofereixi activitats de lleure i d'aventura.

En aquest sentit, Camp ha destacat que el fet que a Europa cada cop s'estiguin establint "uns hàbits de vida més saludables", on l'esport hi té un paper protagonista, també pot afavorir aquest tipus d'oferta. En relació al turisme d'aventura, el ministre també ha destacat la voluntat de posar en marxa un clúster que agrupi tots els actors d'aquest sector.

El pressupost de l'edició d'enguany serà de 166.000 euros, 60.000 dels quals aniran a càrrec d'Andorra Turisme, 12.000 els aportarà cada Comú i els 23.000 restants provindran del romanent de la darrera edició.

En aquesta ocasió, l'objectiu és millorar la qualitat de les ponències i atreure un major nombre de públic professional, tot superant els 430 assistents de 31 països diferents de la darrera edició. És per això que ben aviat s'iniciarà una campanya de comunicació per atreure al màxim nombre d'amants i professionals de la muntanya. En aquest sentit, el fet que s'hagi aconseguit l'exclusivitat i que l'Organització Mundial del Turisme no organitzi cap altre congrés d'aquesta temàtica a l'Europa occidental pot ajudar a atreure un major nombre de professionals.

En aquesta edició s'han introduït alguns canvis, com ara la contractació d'un expert en el sector del turisme com a director científic. Es tracta de Christopher Hinteregger, que té com a missió principal donar un nou impuls al congrés i presentar un programa més atractiu per al sector professional internacional.

A banda, també s'han avançat les dates, i en aquesta ocasió el congrés es farà al març, en plena temporada d'hivern. Una altra de les novetats que presenta aquest novè congrés és l'organització d'un 'workshop' sobre alguna qüestió d'interès turístic, que es durà a terme el 4 i el 5 de març, organitzat per la Fundació OMT-THEMIS. El programa definitiu del congrés es donarà a conèixer el proper mes de novembre.

Per la seva banda, Gil ha destacat la rellevància que prendrà Naturlàndia en aquest esdeveniment, ja que des del Comú es vol aprofitar l'ocasió per donar visibilitat a l'ecoparc entre els professionals i experts que arribaran d'arreu del món. Així doncs, ha detallat que "volem presentar Naturlàndia com un parc obert els 365 dies de l'any, no només a l'hivern", un fet que Gil creu que encaixa molt amb la filosofia d'aquest novè congrés.

Gil també creu que pot ser una bona oportunitat per potenciar i donar a conèixer l'oferta d'esquí nòrdic que té el país. En aquest sentit, ha posat en valor la inversió que s'ha anat fent els darrers anys, que ha permès, entre d'altres, instal·lar un sistema d'innivació a la base de l'estació.

L'objectiu és poder incrementar l'àrea coberta per canons de neu, i en aquest sentit Gil ha destacat que ja s'ha demanat una ajuda al Govern per poder fer-ho. Camp, al seu costat, ha assegurat que s'intenta donar resposta a totes les peticions d'ajuda que rep l'Executiu, però no s'ha aventurat a donar cap resposta.