Publicitat
Publicitat

ENTREVISTA

Chris D'Annunzio: "Joan Laporta vol que el Barça sigui una família"

Entrevista al dissenyador gràfic resident a Andorra Chris D'Annunzio, artífex del desenvolupament gràfic de la campanya del candidat a la presidència del FC Barcelona, Joan Laporta

Instal·lat a Andorra des de l'any 2005, Chris D'Annunzio (Argentina, 1974) és un dissenyador gràfic amb una àmplia experiència en el sector. Des de la seva arribada al Principat, aquest dissenyador nascut a la costera ciutat argentina de Mar de Plata, ha desenvolupat la seva trajectòria professional en diverses agències de l'àmbit de la comunicació corporativa. Actualment treballa al departament gràfic d’ST, empresa des d'on s'ha encarregat de crear i gestionar tot el contingut gràfic de la campanya electoral per a la presidència del FC Barcelona de Joan Laporta.

Per què dissenyador gràfic?

La veritat és que des de sempre he sentit una gran atracció pel món de la tipografia. La passió pel disseny gràfic comença a aflorar en mi des de ben petit, gràcies als cartells realitzats per un pintor que treballava a un dels carrers propers a casa meva. Cada dia me'l creuava a la tornada de l'escola i em quedava emmirallat amb les seves obres. Al final, com era d'esperar, em vaig acabar fent amic d'ell i, a partir d'aquí, em va començar a transmetre la seva passió per la tipografia, fet que resultaria essencial perquè anys més tard acabés estudiant disseny gràfic. Va ser un petit detall, però la seva forma de treballar i l'amor que li dedicava a la feina, em van enamorar.

Un bon dissenyador gràfic ha de ser...

Resolutiu, productiu i òbviament creatiu. Tot i que moltes competències es van adquirint amb l'experiència, per començar a ser un bon dissenyador gràfic és molt important ser una persona resolutiva i productiva, ja que es treballa amb una certa pressió i per tant, resulta fonamental actuar d'una manera ràpida i decidida. Per qüestions de terminis d'entrega, no sempre és possible dedicar totes les hores que voldries a un projecte, per això, s'ha d'estar capacitat per fer el màxim amb el menor temps possible.

El darrer projecte, el desenvolupament gràfic de la campanya electoral de Joan Laporta. Com reps la notícia?

Amb molta emoció, va ser fantàstic! El tema s'anava comentant entre els companys de l'oficina, però fins que no m'ho van confirmar, no me'n vaig fer a la idea. A partir d'aquest moment, i després dels comentaris que m'anaven fent a l'oficina de l'estil "prepara't", vaig començar a ser conscient de la feina que se'm venia a sobre, però ho vaig encaixar molt bé, amb moltíssima il·lusió.

I suposo que els advertiments dels teus companys es van fer realitat.

I tant, hi ha hagut molta feina! Des de Barcelona, el director d'art de la campanya, David García, m'envia la primera imatge de campanya i les fotografies inicials i a partir d'aquí, mitjançant aquest contingut original, començo a desenvolupar tot el material gràfic que es requereix durant la campanya. Ara mateix no podria enumerar tots els dissenys que he fet, però l'abast de la campanya és enorme, ja que inclou multitud d'elements que van des dels tríptics, les 'newsletters', els fons desplegables i els 'banners'; fins al disseny de samarretes o aspectes de major dimensió com ara la retolació de la seu electoral.

Com es viu un projecte com aquest?

Amb una miqueta d'estrès, la veritat. A vegades et truquen a les nou de la nit i et demanen un disseny per a l'endemà a primera hora, així que et toca agafar les claus i tornar cap a l'oficina. Tot i això, com saps que és un projecte a curt termini, hi poses tota l'energia i al final, quan veus els resultats i escoltes les felicitacions de tot l'equip de campanya de Joan Laporta, la satisfacció professional es dispara. Hem treballat molt, però l'esforç ha pagat la pena.

Des d'un punt de vista comunicatiu, com s'ha estructurat la campanya?

Durant les primeres setmanes, la prioritat era que les persones truquessin a la seu per informar-se. Per aquest motiu, amb l'enviament de les 'newsletters" inicials, s'estableix que gran part dels 'Call-to-action' (crides a l'acció) han de servir per informar el públic sobre les facilitats que es posen a la seva disposició, com per exemple la recollida del vot in situ, i aconseguir que facin una primera trucada per contactar amb l'equip de campanya. Un cop assolit aquest objectiu, la segona part de la campanya ja se centra més difondre tots els valors que Joan Laporta vol transmetre i explicar els projectes esportius que desenvoluparà si és escollit president.

I aquests valors són?

Els valors esportius i socials que transmet per sí mateix el club, Catalunya, La Masia i Unicef. Des d'un primer moment, Xavi Escolano, responsable de producció de la campanya de Joan Laporta i la persona encarregada de fer-me arribar totes les peticions que es decideixen a Barcelona, em detalla que aquests seran els valors que estructuraran l'eix central de la candidatura. Joan Laporta vol que el club sigui una família i que pares i fills vagin junts al camp per gaudir de l'espectacle. Un dels punts forts de Laporta és la seva capacitat per entendre el Barça com una entitat que traspassa l'àmbit institucional i, per tant, s'entén que una de les seves prioritats sigui la creació de vincles entre aficionats i club.

Has pogut parlar directament amb Joan Laporta?

Vaig estar a punt de parlar amb ell aquest diumenge passat quan va presentar la seva candidatura a Andorra, però com sóc una mica tímid i el vaig veure tan enfeinat i amb tantes persones al voltant, vaig decidir no apropar-me. Em va fer una mica de vergonya, la veritat. Això sí, en moltes ocasions, quan parlava per telèfon amb en Xavi Escolano, l'escoltava a ell també donant indicacions. Si guanya les eleccions, deixaré la vergonya a un costat i parlaré amb ell (riu).

Quina opinió tens de Laporta?

Considero que és una persona molt directa i sincera, l'he vist molt fort durant tota la campanya i crec que està molt preparat per assumir aquest nou repte. Si jo fos un dels socis, el votaria sense cap mena de dubte.

Menys de 48 hores per les eleccions. Està tot fet?

Pel que fa a la campanya ja està pràcticament tot fet. Ara, durant aquestes últimes hores, el que cal prioritzar és la difusió de tota la informació relacionada amb els actes que va fent Laporta per tancar la seva gira electoral.

Per últim, pregunta obligada. Dissenyador gràfic i D'Annunzio de cognom, molta broma amb els companys?

Tothom m'ho diu! (riu) La veritat, ser dissenyador gràfic i tenir aquest cognom és força graciós. Realment, aquest cognom prové de les meves arrels italianes, ja que els meus avis van emigrar d'Itàlia a Argentina durant la guerra. D'Annunzio és un cognom molt estès a Itàlia i sens dubte, és una casualitat d'allò més simpàtica. M'encanta!