Publicitat
Publicitat

Creix un 5,1% l'afluència de turístes a l'hivern

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, apunta a la recuperació econòmica d'alguns mercats i a l'impacte i notorietat de la campanya de comunicació més visual com a motius per al creixement de visitants aquesta temporada

Entre l'1 de desembre del 2014 i el 22 d'abril del 2015 van arribar al Principat 1.228.484 turistes, un 5,1% més que la temporada passada i un 3,3% més que l'objectiu fixat per Andorra Turisme, tot i els 10 dies de tancament dels accessos per França i els 11.000 dies d'esquí menys que l'any passat, segons ha exposat el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp.

Els motius d'aquest increment, segons ha indicat el ministre, són la recuperació econòmica de molts mercats i "més que mai" el tipus de campanya que s'ha fet i el seu contingut audiovisual, que ha influenciat molts turistes a l'hora d'escollir el Principat com a destinació turística a l'hivern. De fet, les dades aportades per Andorra Turisme indiquen que el record i la valoració de la campanya milloren. La nota que posen els enquestats a la imatge gràfica és de 8,1 i a l'anunci de televisió i de cinema un 8,6. Unes xifres que el ministre ha reconegut com a difícilment superables.

S'ha crescut sobretot en turistes espanyols i francesos, un 8,6 i un 17,5% respectivament. En canvi, les altres nacionalitats han caigut un 13,6% per la ja prevista reculada del mercat rus. De fet, el ministre ha apuntat que els russos procedents dels operadors turístics han disminuït un 53% en relació a l'any passat. La intenció, però, és continuar invertint en aquest sector per recordar la marca Andorra i posicionar-se com a destí d'esquí i de neu. Encara que Camp ha previst un o dos anys més de crisi política i econòmica a Rússia, ha manifestat que si se segueix comunicant "sabran que Andorra existeix, que té un gran producte d'hivern i de neu i és més probable que hi hagi reserves". La inversió amb els operadors turístics també es revisarà en funció dels turistes que puguin portar d'aquest mercat, ha admès.

Pel que fa a la diferència en nombres absoluts de visitants entre Espanya i França, Camp ha assegurat que cal seguir insistint perquè "ens coneguin més" i "esperar que vinguin més a Andorra".

El resum del ministre ha estat que "vist l'hivern mogut que hem tingut les dades són positives".

Canvis en el comptatge d'entrades
De cara a la temporada vinent, el Ministeri de Turisme i Comerç implantarà una nova metodologia de comptatge que permetrà obtenir dades molt més exactes i aprofundides de tots els turistes que visiten Andorra. Camp ha recalcat que amb aquest nou sistema amb càmeres s'aconseguirà "afinar les dades en gran mesura", ja que actualment s'obtenen amb un sistema de cintes a la carretera que només diferencia els turismes dels vehicles pesats. De cara a l'any 2016 es vol " desglossar al màxim les xifres tant per nacionalitats com per fronteres i tipus de vehicles", ha indicat.