Societat 06/03/2015

L'Andorra Convention Bureau vol captar els viatges d'empresa

Conviden a passar un cap de setmana a Andorra dotze agències espanyoles dedicades a organitzar viatges per a professionals per promocionar l'oferta del país en aquest sector

Ana
3 min
Presentació del cap de setmana de 'Fam Trip' per a dotze empreses espanyoles / J.D.

Andorra la VellaDotze empreses espanyoles -que treballen principalment a Madrid i Barcelona- dedicades a l'organització de viatges professionals, és a dir, de congressos empresarials, convencions, seminaris, o viatges per cohesionar equips i d'incentius a clients i treballadors, visiten des d'aquest divendres i durant tot el cap de setmana Andorra, convidats per l'Andorra Convention Bureau, en una estratègia per promocionar la destinació del Principat entre aquest sector. Precisament, segons el director de Producte i Nous Projectes d'Andorra Turisme, Enric Torres, aquest mercat és "el que més creix dins de la demanda de l'Andorra Convention Bureau i, tot i que hi ha demandes de coses més grans també són minoritàries, i creiem que és justament aquí on hi ha el potencial d'Andorra". Els representants d'aquestes empreses descobriran l'oferta d'esquí i activitats a la neu, però també la gastronomia i l'oferta cultural, a la vegada que coneixen els representants de les institucions andorranes -a la jornada de presentació hi havia, per exemple, responsables de les estacions d'esquí i d'Andorra Turisme- que els poden oferir els serveis que busquen pels seus clients.

Enric Torres ha lamentat que "moltes d'aquestes empreses quan pensen en un destí per fer aquest tipus de viatges no pensen necessàriament en Andorra". Per això, el membre del comitè executiu de l'Andorra Convention Bureau busca "familiaritzar" aquestes agències espanyoles, que a la vegada treballen amb altres grans empreses espanyoles, per oferir viatges professionals. La idea no és nova, s'havia fet abans amb les empreses interessades directament abans, perquè tenen departaments encarregats d'aquest tipus d'esdeveniments, però ara s'ha volgut ampliar a les agències organitzadores, com també s'ha fet amb la premsa estrangera, per exemple.

De fet, Torres ha avançat que a final de mes es repetirà el viatge de fidelització, tot i que aquest cop amb empreses franceses, per completar així l'estratègia amb els dos mercats en què l'Andorra Convention Bureau -la institució participada per 27 empreses andorranes i Andorra Turisme- pot apostar per una qüestió de recursos. L'objectiu d'aquest tipus de viatges -aquest n'és el sisè que organitza el Bureau- és buscar el client i sector més especialitzat, per complementar les campanyes de promoció i la resta de viatges d'invitació, que fan que "cada client vegi Andorra d'una manera diferent".

Torres ha incidit en la seva presentació de les jornades davant els clients que el que Andorra pot oferir respecte a altres destins és "la concentració d'oferta". "És difícil que Andorra pugui organitzar grans congressos però sí que té una part de mercat molt important per a petites trobades, congressos de petit format, incentius, esdeveniments 'team building' i el que ens diuen és que les empreses demanen formats diferents on hi pugui haver una combinació de feina i lleure", ha afegit Torres.

En aquest sentit, els visitants convidats, com ha explicat en el seu nom la responsable de màrqueting i esdeveniments d'Omnitel Comunicaciones -una empresa amb presència a Madrid i Barcelona-, Cristina Ramos, coincideixen amb el responsable de nous projectes d'Andorra Turisme. "Andorra ofereix el 'tot en un', hotels de qualitat i prestigi, centres de convencions... i pots barrejar els esdeveniments de les empreses amb activitats innovadores, restaurants diferents i d'alçada, una mica de tot", ha explicat Ramos, que ha qualificat Andorra de "un lloc petit però amb molta varietat i comoditat". Ramos, a més, ha confirmat que els seus clients estan recuperant els incentius d'aquest tipus, que s'havien reduït molt durant la crisi econòmica.

L'any passat el Principat va organitzar al voltant de 300 esdeveniments professionals, que van portar al país unes 10.000 persones. Aquest any, segons ha explicat Torres, es preveu la mateixa dinàmica, "grans esdeveniments a l'hivern -com el que ha celebrat recentment una empresa d'informàtica o una altra d'automòbils- i ara esdeveniments de talla més petita, però més nombrosos". "Volem que això passi també a l'estiu", ha insistit Torres, que, per incidir en la desestacionalització del turisme, repetirà aquest esdeveniment en dates estivals.

stats