Publicitat
Publicitat

L'Andorra Ultra Trail més multitudinària, a punt de sortida

Més de 3.100 participants provinents de 41 països diferents, uns 30.000 espectadors i 6.000 visitants estrangers són algunes de les dades de previsió de la cita de la travessa que Ordino viurà el cap de setmana vinent

L’impacte econòmic i mediàtic d’aquesta cursa ha estat detallat pel director de la cursa Gerard Martínez, que ha recordat com dels 650 inscrits en la primera edició de l’any 2009, enguany se superaran els 3.100. De fet, la xifra ha anat creixent any rere any, tot i que Martínez ha recordat que en les edicions anteriors havien percebut “que s’havia tocat sostre”. I no és així, perquè enguany la prova arriba a més de 900 corredors o caminadors del país. A banda, la participació d’espanyols i francesos també ha superat la de les edicions anteriors.

Des de l’àmbit internacional (al marge d’espanyols i francesos), es troben 331 inscrits provinents de 41 països diferents, entre aquests, 20 d'estats no europeus. De fet, un dels objectius de la prova és la internacionalització i enguany es trobaran visitants de Nova Zelanda, Hong-kong, Singapur o el Perú, disposats a fer la prova el proper cap de setmana. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp; el cònsol major de la parròquia d’Ordino, J. Àngel Mortés; el director de la cursa, Gerard Martínez, i la directora logística de l’Andorra Ultra Trail, Valerie Lafleur, han participat a la presentació de l’edició 2016 de l’Andorra Ultra Trail.

Martínez ha remarcat la gran notorietat internacional de la prova. A partir d’enquestes i qüestionaris dels participants, es constata com la prova es troba a la ‘short list’ dels corredors, el calendari de preparació dels esportistes que inclouen l'Ultra Trail dins la seva planificació de competicions. “Compten amb l’UltraTrail però malgrat tot, tenim un hàndicap, que és la duresa que condiciona la temporada dels corredors”. Ha detallat que després de córrer la ronda dels cims un participant necessita com a mínim unes sis setmanes per recuperar-se físicament. “Tenim grans atletes que es podrien presentar a tres o quatre ultra durant l’any però si es presenten a la d’Andorra, potser en fan dos i no en fan més”. Pel que fa a notorietat, ha explicat Martínez, s’ha assolit una gran importància i es posiciona com a un recorregut de gran nivell tècnic. “Hem projectat un país de muntanya salvatge”, ha dit.

Pel que fa a les previsions d’assistència, el director de la cursa ha recordat que la prova, quan s’organitza al mes de juliol, “hem vist que els acompanyants es queden més temps” al país. L’impacte econòmic es quantifica en 6.000 visitants estrangers que deixaran uns tres milions d’euros, més l’impacte en serveis i comerç, com ara la compra de material i la utilització d’entrenadors, podòlegs o traumatòlegs. Així mateix, un dels aspectes consolidats d’aquesta prova és el col·lectiu de 425 voluntaris que repeteixen la seva participació a l’Andorra Ultra Trail.

Pel que fa a la programació tecnològica i la projecció de la cursa per internet i mitjans de comunicació, Martínez ha explicat que l’audiència prevista per internet d’aquesta competició comptarà amb cinc servidors diferents en cinc països de dos continents. S’esperen unes 500.000 connexions provinents de 100.000 IP úniques de 10 països diferents, comptant amb xifres mínimes. El públic que s’espera a Ordino es troba al voltant de la previsió de 30.000 persones de 41 països. Una de les novetats d’enguany és la projecció d’Ordino com a “poble de veritat, tradicional” i per això es donaran els dorsals a la Borda Rossell, un espai emblemàtic de la parròquia.

Gràcies a la innovació tecnològica i la participació d’Andorra Telecom, al Bony de la Pica es podrà pilotar una càmera des d’on es podrà veure el recorregut dels corredors. Sobre Andorra Telecom, Martínez ha volgut agrair l’esforç de l’empresa per tenir a punt els punts de càmeres a distància. “Han fet un esforç molt important per a nosaltres”, ja que a Incles i Coll d’Arenes es trobaran també d’altres càmeres. També una de les altres novetats és una APP Andorra UltraTrail que funciona amb Android i Iphone, que pot enviar la posició i comunicar-la als contactes del telèfon o enviar un senyal geolocalitzat de SOS.

El cònsol major d’Ordino, J.Àngel Mortés, ha destacat que l'Ultra Trail “és molt més que una prova esportiva, perquè tots coneixem algú que ha fet algunes de les proves, i a Ordino tot l’any veiem gent que entrena i es planteja el repte de fer la cursa”. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha destacat la percepció que Andorra ja és una destinació important de muntanya esportiva, “de fet l’Andorra Ultra Trail segueix en importància a la participació de les copes i campionats del món o el Tour, “s’està consolidant el nivell que és equiparable a esports massius i des del punt de vista pressupostari d’Andorra Turisme”. L’Andorra Ultra Trail té un pressupost de 600.000 euros amb la participació a parts semblants dels participants, institucions públiques i empreses privades.