Publicitat
Publicitat

L'OMT-Themis i Turisme estudiaran el potencial de la Vall del Madriu

Els objectius principals són elaborar una estratègia adequada de màrqueting que respecti la sostenibilitat de la Vall i aconseguir un òptim posicionament en línia d’aquest espai protegit

La Fundació OMT-Themis realitzarà un estudi del potencial turístic de la Vall del Madriu-Perafita-Claror, conjuntament amb la Secretaria d’Estat de Turisme i Comerç, i la direcció del Pla de Gestió de la Vall del Madriu-Perafita-Claror, que integra els quatre comuns implicats: Encamp, Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany. L’estudi es finançarà entre la Fundació Crèdit Andorrà i el Govern d’Andorra.

Els objectius principals d’aquest estudi són elaborar una estratègia adequada de màrqueting que respecti la sostenibilitat de la Vall i aconseguir un òptim posicionament en línia d’aquest espai protegit, reconegut com a Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco. Per assolir aquests objectius es definirà el producte turístic, els segments, els mercats i els canals de comercialització. També es preveu estudiar accions de sensibilització interna tant per al resident com per al turista, així com accions de micromecenatge per obtenir recursos econòmics i voluntaris.

L’estudi complementarà el Pla de gestió de la Vall, i altres documents, informes i/o estudis, com ara el Pla d’ús públic o l’estudi de zonificació de la Vall, l'estudi de càrrega pastoral, l'estudi de càrrega turística, etc. Així mateix, es tindrà en compte l’estudi de potencialitat dels mercats turístics europeus, realitzat i presentat per Andorra Turisme, per poder creuar dades de manera fidedigna.

El Govern assenyala que les conclusions d’aquest estudi s’haurien de poder integrar ràpidament en la política turística del país i en els plans d’acció corresponents.

L'estudi del potencial turístic de la Vall es farà durant aquests propers mesos i es presentarà a la tardor d’aquest any. Per a la seva elaboració es comptarà amb l’especialista en planificació i màrqueting turístic David Vicent, l’especialista en tecnologia on-line Montse Peñarroya, l’especialista francès en temes de turisme sostenible Laurent Arcuseti i finalment comptarà amb la col·laboració de quatre voluntaris.

Per tal de dur a terme aquest estudi, ja es va celebrar una primera reunió en la qual hi van participar la directora del Pla de Gestió de la Vall, Susanna Simon, el director de la Fundació OMT-Themis, Omar Valdez, i el cap d’Àrea de Turisme, Sergi Nadal, i la tècnic de Turisme Carolina Cuén, així com el director i la coordinadora de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres i Soraya Valls, conjuntament amb els dos especialistes, David Vicent i Montse Peñarroya.