Publicitat
Publicitat

Més gigues i menys costos pel seu excés

Andorra Telecom augmenta els gigues dels paquets particulars i d'empreses i redueix els costos un cop exhaurits

A partir d'ara, tots els clients que contractin el nou servei d'Andorra Telecom comptaran amb un límit de descàrrega de fins a 200 GB en el cas dels paquets de fibra òptica de particulars i fins a 300 GB per a empreses. Aquesta novetat se suma a la reducció dels preus per excés de gigues, és a dir, que els usuaris que els exhaureixin i no vulguin veure reduïda la velocitat, podran sol·licitar un augment de gigues a preus considerablement més baixos que els anteriors, i en cas de no consumir-los, no es pagaran.

El director de Relacions amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, ha explicat a l'estand que disposa la parapública a la Fira d'Andorra la Vella, que els paquets residencials passen de pagar un euro per cada giga excedit a pagar 20 cèntims, i a partir de 250 gigues el preu és de 15 cèntims, "això fa que no sigui un gran impacte en la factura". En el cas de les empreses el cost passa d'un euro per giga a 15 o 10 cèntims, depenent de quant s'excedeixi, "si ara una empresa decideix deixar la tarifa plana, en cas d'arribar a consumir dos teres de més, pagaria com a molt 225 euros quan abans eren 2.000 euros".

Actualment hi ha uns 200 clients particulars que consumeixen més de 150 gigues, però en canvi, hi ha un número elevat d'empreses que s'excedeixen dels 250 GB. Casadevall ha posat com a exemple els hotels que tenen wi-fi i no volen que els seus clients vegin reduïda la velocitat, en aquest cas, "la rebaixa de tarifes és molt convenient perquè hi ha hotels que consumeixen entre 500 i 1.000 GB i tenen factures molt elevades".

Aquest servei es pot contractar trucant al 115 en el cas dels particulars o al 117 les empreses.

La incidència al servei de televisió per fibra s'espera resoldre en les properes hores

Aquest dijous a la nit va tenir lloc una incidència en el servei de televisió per fibra que va afectar de manera aleatòria a diferents zones del país, i que segons el director de Relacions amb el Client i Màrqueting d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, ha estat ocasionada per un mal funcionament d'una màquina de la xarxa de televisió.

Els usuaris que normalment apaguen el descodificador, a la seva arribada a casa no podien engegar el televisor, en canvi aquells que no l'apaguen en principi no tenien problemes. Tot i això, Casadevall ha explicat que cada dos o tres dies els descodificadors renoven la IP i en alguns casos, tot i no apagar-lo, és possible que si en aquell moment s'anés a renovar, donés problemes per engegar el televisor.

L'avaria va costar de detectar, ja que no està focalitzada en una zona concreta, i està previst que es pugui resoldre durant aquest divendres.