Publicitat
Publicitat

Les jornades per a una Nova Perspectiva Educativa pretenen "sensibilitzar a societat i administració"

La jornada s'obrirà amb la presentació del llibre 'Pedagogía 3000: Los niños y niñas de hoy y de mañana", obra realitzada per l'antropòloga Noemí Paymal

El sots-director General Banca País d'Andbank, Josep M. Cabanes, la doctora generalista creadora de l’Ontomedicina i coordinadora internacional d'Aliança Científica 3000, Àngels Codina, i l'antropòloga creadora de Pedagogia 3000 i directora d’Emare, Noemí Paymal, han presentat, aquest divendres al matí a la seu de l'entitat, les primeres Jornades científiques per a una Nova Perspectiva Educativa, que se celebraran aquest dissabte a partir de les 9.30 hores a la Sala Consòrcia del Centre de Congressos d'Andorra la Vella. En relació amb el contingut d'aquestes jornades, en les quals s'exposaran noves tècniques educacionals que s'estan implantant en diferents països, l'organitzadora de l'esdeveniment, la doctora Àngels Codina, ha assegurat que "després de 25 anys d'experiència al meu despatx, la conclusió que he extret és que aquestes tècniques són absolutament eficaces i l'èxit és aclaparador" i ha afegit que "m'estimo el jovent del meu país i, per això, ja fa 3 legislatures que estic demanant que s'apliquin algunes d'aquestes mesures com a prova pilot per comprovar l'abans i el després". "De moment, tot i que la proposta va agradar molt durant l'última legislatura, no ho he aconseguit, però tinc la certesa que els resultats serien molt positius", ha admès.

En aquest sentit, tant des d'Andbank, com a entitat col·laboradora, com des de la mateixa organització de l'esdeveniment, amb Àngels Codina i Noemí Paymal al capdavant, s'ha aprofitat l'acte de presentació per reclamar la necessitat existent perquè les administracions pertinents comprenguin aquestes propostes i intentin adaptar-les, en la mesura de les seves possibilitats, dins dels programes educatius. Així, el sots-director d'Andbank, ha recalcat que "és molt important sensibilitzar envers l'educació i el món dels joves" i, per això, "creiem que aquestes jornades poden ser molt positives no només per donar a conèixer aquestes noves tècniques, sinó també per fer reflexionar tant a l'administració com les escoles envers el sistema educatiu actual". Per la seva banda, tot i recalcar que Andorra "ha avançat força en l'àmbit educatiu", la doctora Àngels Codina ha assegurat que "esperem que amb aquestes jornades es pugui obrir la ment de les persones i organismes amb dret de decisió" i ha recordat que "les últimes investigacions en neurociència ja van per aquest camí".

Fent referència a l'impacte que suposaria la implantació d'aquestes noves formes d'educació, Codina ha comentat que "són accions molt senzilles que no requereixen inversions importants", ja que tal com ha indicat, "simplement caldria donar unes pautes als professors, tot i que molts d'ells ja estan molt conscienciats, perquè les poguessin aplicar amb els seus alumnes". En relació amb aquests exercicis, la doctora ha detallat que "són tècniques perceptives que es practiquen de manera diferent en funció de l'edat, tenen a veure amb la relaxació, la respiració i, per tant, amb l'educació de l'ésser des d'un punt de vista molt més introspectiu". Per tal d'exemplificar la situació, Codina ha explicat que l'educació s'ha de comprendre com un iceberg, on la part no visible sustenta allò que es veu i, per tant, segons la doctora, el que s'ha d'aconseguir és promoure una educació molt més integral on es prioritzin "aspectes englobats dins de l'immaterial humà com l'actitud, les capacitats individuals i l'emocionalitat. Tot això no ho veiem, però configura la persona", ha admès.

Per la seva banda, l'antropòloga creadora de Pedagogia 3000 i directora d’Emare, Noemí Paymal, ha explicat que durant la jornada "es presentaran alguns dels canvis que s'han anat donant en els nens d'ara i de demà des d'un punt de vista científic". En aquest sentit, Paymal ha assegurat que el futur de l'educació "passar per potenciar una educació integral de l'ésser humà on l'acció d'aprendre s'acabi convertint en una passió". Així, segons l'antropòloga, amb aquestes noves tècniques no només s'aconsegueix adaptar l'educació a la realitat actual, sinó que també, a partir de l'educació individual, "es garanteix l'educació de la societat en la seva totalitat". "Les mesures existeixen i són eficaces, ara és moment de veure si es té la capacitat i la voluntat per aplicar-les", ha finalitzat.