Societat 01/08/2016

Rècord d'alumnes a les activitats del Centre Andorra Sostenible

Han estat gairebé 5.000 els escolars que han gaudit d'una de les propostes que han fet des del centre el curs escolar 2015-2016

Ana
3 min
El director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell i l'educadora del Centre Andorra Sostenible, Elena Valletbó, durant la roda de premsa

Andorra la VellaEl Centre Andorra Sostenible ha registrat xifres rècord aquest curs escolar 2015-2016. Així, les activitats pedagògiques que han ofert, 218 en total, han estat seguides per un total d'alumnes que se situa al voltant dels 5.000, concretament 4.908. Aquestes dues xifres representen un increment del 40% i del 35% respectivament respecte del curs anterior i és la xifra més elevada des que el centre es va posar en marxa.

El director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell, ha qualificat com "d'èxit" aquests resultats i ha afegit que la progressió és "excel·lent", ja que per exemple respecte del curs escolar 2012-2013 la xifra d'alumnes a la qual s'ha arribat és el doble. També s'ha augmentat el volum d'escoles a les quals han arribat aquestes propostes, 28 de les 33 que hi ha al país. Rossell també ha incidit en el fet que la xifra d'activitats proposades suposa que se n'hagi fet més d'una per dia.

A aquests resultats cal afegir els que s'han registrat amb el projecte Escola Verda, que ha arribat aquest curs passat a 18 centres i 5.555 alumnes. Aquest projecte té una molt bona acollida entre el sistema educatiu andorrà i, de fet, 12 dels centres són d'aquest sistema front els 5 de l'espanyol i un del francès. En canvi, les activitats dirigides amb educador, que son les que més demanen els centres, tenen més d'èxit al sistema educatiu espanyol (un 45% dels usuaris són d'aquests sistema) i al francès (32,8%). Rossell ha destacat que els dos projectes són complementaris i que el més important és poder "oferir una oferta" que s'adapti a les diferents edats i sistemes educatius i que a més a més "estan a l'escolta" de les necessitats que els facin arribar els docents per mirar de donar-los-hi resposta. Ha destacat, en aquest sentit, que potser el projecte de l'Escola Verda s'adapta més a la forma de treballar del sistema educatiu andorrà i que per aquest motiu té més bona acollida però ha incidit en el fet que "els resultats són satisfactoris" i que continuaran treballant per oferir una oferta el més variada possible. De fet, l'educadora del Centre Andorra Sostenible, Elena Valletbó, ha manifestat que sigui per una via, la de les activitats, o per les Escoles Verdes, els "continguts arriben iguals" als escolars.

Activitats dirigides, les més ben acollides

Precisament les activitats dirigides amb educacador són les més sol·licitades de les que ofereix el CAS a les escoles i, de fet, aquest curs escolar se n'han fet 175 que han arribat a un 72% dels alumnes atesos, és a dir, 3.561. Entre aquestes propostes les que tenen una millor acollida són les relacionades amb els residus, la biodiversitat el soroll i l'aigua, mentre que altres, com els del canvi climàtic, es mantenen respecte d'anys anteriors.

A banda d'aquests tallers des del CAS també ofereixen visites guiades a les diferents instal·lacions mediambientals de les quals aquest curs passat se n'han fet 30 que han arribat a 625 alumnes. I, a l'últim, s'han fet dotze activitats "a la carta", és a dir, propostes que han demanat expressament les escoles i en les quals han participat 487 alumnes.

L'objectiu, tal com ha comentat Rossell, és "continuar incrementant" aquestes xires de tal manera que cada vegada hi hagi més usuaris. Si bé aquestes propostes per a les escoles van a l'alça, les que s'ofereixen a la ciutadania en general "costen molt", segons reconeix Rossell, ja que hi intervenen diferents aspectes com la meteorologia, perquè moltes es fan a l'exterior. Compten amb una mitjana d'entre 10 i 20 persones per proposta. Rossell ha afegit, però, que es té el contacte d'unes 3.500 pesones a les quals se'ls comuniquen les diferents activitats i altra informació que genera el CAS.

stats