Societat 22/08/2017

Els nous radars de tram de Sant Julià i la Bartra estaran operatius a l'octubre

El proper pas és instal·lar sistemes dissuasius entre Encamp i Canillo i entre la Massana i Ordino

Ana
2 min
Un dels radars actuals a la zona de la Bartra / D.R. (ANA)

Andorra la VellaLa instal·lació dels dos nous radars de tram a la xarxa viària del país, que van ser adjudicats el mes de desembre passat a l'UTE Aerco-Aluvisa per un import de 335.000 euros, seran una realitat de cara al mes d'octubre. Així ho ha avançat el cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, que ha afegit que en les properes setmanes ja es col·locaran les infraestructures, i posteriorment vindrà la implantació dels radars, per tal d'iniciar un període de prova i fer-ne el corresponent calibratge.

Els nous aparells tindran per objectiu reduir la velocitat dels vehicles al seu pas pel túnel de la Tàpia de Sant Julià de Lòria, i a la zona de la Bartra d'Encamp, on el límit és de 60 i de 70 km/h respectivament. El sistema, a diferència del radar fixe, sanciona els vehicles que no compleixin el límit de velocitat durant un tram d'un mínim d'un quilòmetre de longitud.

El cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, ha assegurat que el futur per reduir la sinistralitat a les carreteres passa per la implementació dels radars de tram, tal com s'ha demostrat a la CG-3, als túnels de Sant Antoni. "Ha passat de ser una de les carreters amb més índex d'accidents a ser merament residuals", ha remarcat.

Amb la instal·lació dels dos nous aparells, es donen per resolts els trams amb més trànsit de les tres carreteres principals del país. En un futur, però, no es descarta desplegar algun sistema dissuasiu en dos punts estratègics, un entre Encamp i Canillo, i l'altre entre la Massana i Ordino. De fet, la instal·lació dels dos nous sistemes de tram permetrà deslocalitzar els radars fixes que hi ha en aquestes zones actualment i col·locar-los en d'altres punts de la xarxa viària que actualment estan en fase d'estudi.

stats