Publicitat
Publicitat

Andorra Shopping Festival

Els comerciants es formen amb una classe magistral d'aparadorisme

Després d'aquesta primera classe, a partir del setembre es faran formacions específiques en funció de cada tendència

Transmetre les diferències entre els sis 'looks' decoratius que conformaran l'Andorra Shopping Festival d'enguany i facilitar les eines perquè cada comerciant pugui adaptar el seu aparador en funció de l'eix comercial on es troba ubicat. Aquest ha estat el principal objectiu de la 'masterclass' impartida, aquest dimecres al matí al Centre de Congressos d'Andorra la Vella, per l'expert en disseny i tendències, Chené Gómez. En aquest sentit, el professor de la 'masterclass' ha explicat que la finalitat d'aquesta classe magistral "és donar eines de treball als comerciants perquè puguin crear les seves pròpies idees" i ha afegit que el primer objectiu és aconseguir que els comerciants entenguin el significat de cada tendència i després, a partir del setembre, "es començaran a materialitzar les propostes a través de les classes especialitzades per a cada look i eix comercial".

Seguint el tema central de la tercera edició de l'Andorra Shopping Festival, els 'looks' decoratius, s'han dividit les zones comercials en sis parts atenent al tipus de comerç i oferta que s'hi pot trobar. D'aquesta manera, el Centre Històric d'Andorra la Vella estarà ambientat en el 'Boho Chic', l'avinguda Meritxell amb l''Ethnic Craft', Riberaygua i Travesseres amb la tendència 'Modern Farmer', Fener Boulevard amb el 'Neo Romanticism', la zona Vivand amb el 'New Mod', i Encamp, Pas de la Casa, Ordino, Canillo, Sant Julià de Lòria, i la Massana, amb una ambientació 'Sport Casual'.

En relació amb els continguts de la 'masterclass', el conductor de la sessió, Chené Gómez ha detallat que l'objectiu és aconseguir que tots els comerciants interioritzin el significat de cada tendència i ha afegit que per fer-ho possible "anirem des del món de la pasarel·la, on neixen les tendències amb les grans marques, fins a la proposta directa d'aparadors en funció de 'look' desitjat". Pel que fa a les dificultats que poden sorgir durant el procés d'ambientació, Chené Gómez ha comentat que "no és gens fàcil aconseguir una ambientació 'Neo Romanticisim' si la teva botiga, per exemple, és una farmàcia". Per aquest motiu, el professor de la 'masterclass' ha comentat que el que es pretén amb aquesta sessió és posar a disposició de tots els establiments adherits, sigui quina sigui la seva tipologia comercial, les diferents claus estètiques que marquen cada tendència perquè puguin ambientar el seu aparador. "Els comerciants han de generar les propostes d'acord amb la tendència original i nosaltres, a partir del setembre amb les classes específiques, treballarem per millorar i potenciar aquestes idees inicials", ha admès.

Per la seva banda, en relació amb l'avançament en el calendari de la tercera edició de l'Andorra Shopping Festival, que tindrà lloc del 9 d'octubre a l'1 de novembre, el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha explicat que l'edició d'enguany començarà abans perquè tradicionalment "el mes de novembre no és un període molt potent turísticament" i ha afegit que "l'objectiu és potenciar el sector comercial del país i fer de les compres una activitat lúdica i gratificant". A més, tot i que ha destacat la importància de mobilitzar al màxim el sector comercial del país, el gerent d'Andorra Turisme ha volgut recalcar que la finalitat d'aquesta tercera edició "no se centra en l'àmbit d'adherits", ja que el que es pretén és "potenciar i millorar una activitat que ja està establerta i consolidada des de fa tres anys".

Millores en l'aplicació 'Andorra Go!'

L'acte de presentació de la 'masterclass' també ha servit per donar a conèixer les diverses novetats que inclourà la nova aplicació d''Andorra Go!', eina que servirà per oferir diferents cupons de descomptes durant la celebració de l'Andorra Shopping Festival i que permetrà una major visibilització de l'oferta comercial dels diferents establiments adherits. En aquest sentit, el responsable de màrqueting d'Andorra Telecom, Jordi Segués, ha recordat que durant l'edició de 2014 "ja va funcionar molt bé" amb més de 650 cupons publicats, 2.500 descàrregues i 70.000 visualitzacions. En quan a les millores que ofereix la nova versió de l''Andorra Go!', Jordi Segués ha detallat que s'ha millorat molt en l'àmbit del disseny i la usabilitat i a més s'ha perfeccionat el sistema de filtratge de cupons que ofereix l'aplicació.