Societat 24/03/2015

L'ambaixada d'Espanya reitera la continuïtat del sistema educatiu espanyol a Andorra

Maria Soledad Salafranca ha reiterat que segueix el procés de reorganització en un centre integrat i els pares poden escolaritzar els seus fills en el sistema espanyol a Andorra la Vella i Escaldes

Ana
2 min
La consellera d'Educacio de l'ambaixada espanyola, Ma Soledad Salafranca, amb els organitzadors de l'Olimpiada de Matematiques

Andorra la VellaLa consellera d'Educació de l'Ambaixada d'Espanya, Maria Soledad Salafranca, ha reiterat la voluntat d'Andorra i Espanya de mantenir la presència del sistema educatiu espanyol al Principat, com també va manifestar el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, durant la seva visita. En referència a les queixes de l'AMPA de l'escola de la Vall d'Orient pel fet que no es puguin matricular a Encamp alumnes de 3 i 4 anys, Salafranca ha indicat que els pares d'aquesta i de totes les escoles espanyoles estaven assabentats del procés de reorganització des que es va anunciar la creació d'un centre integrat.

La consellera ha recordat que la davallada d'alumnes a Encamp i Sant Julià va motivar aquesta decisió i que es procedirà a una "reagrupació d'alumnes a les escoles centrals de forma ordenada". Aquest pla, ha recordat, va començar l'any passat quan ja no s'acceptava la matriculació d'alumnes de tres anys i enguany tampoc s'hi poden inscriure els de 4. Així, els pares que vulguin seguir escolaritzant els seus fills en el sistema espanyol ho poden fer a les escoles d'Escaldes o Andorra la Vella, que segueixen el seu "procés ordinari d'activitat".

Salafranca ha respost als neguits dels pares i mares de l'escola de la Vall d'Orient durant la presentació de la XXVI Olimpíada de Matemàtiques que va començar el 10 de març amb la selecció entre prop de 800 alumnes en una primera fase i seguirà el 13 de maig amb més proves individuals i de grup. Hi participen els estudiants de 2n d'ESO i equivalent dels tres sistemes educatius i, com ha manifestat el professor de matemàtiques de l'institut espanyol, Alfredo Domínguez, l'olimpíada té dos objectius principals: d'una banda, fomentar la capacitat d'intuïció, el raonament i la deducció dels alumnes i interessar-los per les matemàtiques a través de la resolució de problemes i, de l'altra, afavorir les relacions de cooperació i la convivència entre els alumnes i els professors dels tres sistemes educatius. "Significa poder traspassar les aules i anar a l'entorn real amb les matemàtiques, que l'alumne gaudeixi amb un dia d'activitats matemàtiques", ha afegit la coordinadora del certamen, Maria Auxiliadora González.

D'entrada s'ha comptat amb 782 inscrits, una xifra similar a la d'altres anys ja que hi són convidats tots els alumnes d'aquest nivell en la primera fase, com han recordat els organitzadors.

Els dos guanyadors d'aquesta olimpíada participaran en l'olimpíada nacional de matemàtiques d'Espanya a Osca i rebran un premi en metàl·lic. A més, els 15 participants que obtinguin millors qualificacions i els guanyadors de la prova per equips de la segona fase també tindran un obsequi. D'altra banda, la guanyadora del concurs de cartells, Ana Segovia, també rebrà un premi en metàl·lic per l'obra 'Ábaco'.

stats