Societat 21/07/2016

77.400 euros per compensar els afectats per l'avaria d'Internet del 20 de juny

El tall d'Internet va afectar 2.035 clients particulars i 697 empreses

ARA Andorra
2 min
Oficina d'Atenció al Client d'Andorra Telecom / M.T.

Andorra la VellaLes compensacions que Andorra Telecom farà als ususaris afectats per l'avaria que va tenir lloc el passat 20 de juny ascendeixen a 77.400 euros. Així consta en les respostes que ha donat el president del consell d'administració, Jordi Alcobé, arran de les preguntes que van formular les conselleres generals Carine Montaner (Ld'A) i Rosa Gili (PS) i que aquest dijous s'han publicat al Butlletí del Consell General.

El tall d'Internet produït el passat 20 de juny va afectar 2.035 clients residencials i 697 empreses, que seran compensats amb el retorn de l'equivalent a la quota mensual del mes de juny, que s'inclourà en la factura del juliol i que els abonats rebran a l'agost. Així es detalla en la resposta que dóna el president del consell d'administració d'Andorra Telecom, el ministre Jordi Alcobé, a les demandes que van formular les conselleres generals Carine Montaner i Rosa Gili.

En el cas dels clients residencials, hi haurà un total de 177 compensacions de 15 euros i 2.494 de 20 euros. Pel que fa als clients empresa, hi haurà 721 compensacions, que oscil·laran entre els 20 i els 180 euros. El nombre de compensacions és superior al de clients afectats perquè alguns d'ells tenen contractat més d'un servei, i en total la companyia haurà d'abonat 77.400 euros.

En la resposta escrita, es recorda que l'avaria va ser conseqüència dels canvis que s'estaven efectuant en el node d'accés a Internet a les parròquies d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Es tracta d'un projecte iniciat el 2014 i que es va començar a implementar el 25 d'abril progressivament a totes les parròquies. L'objectiu d'aquesta renovació tecnològica era "dotar de major estabilitat, fiabilitat i robustesa a la xarxa i de disposar d'una línia redundant immediata en cas d'incidències".

Quan es va fer la migració cap a la nova plataforma, de matinada, es va detectar que el servei era inestable i es va haver de retornar a l'antiga plataforma. Després de solucionar els problemes tècnics, es va tornar a fer la migració, que va quedar completada a les 12.30 hores, tot i que la seva estabilització va ser progressiva i encara van quedar pendents algunes incidències. Finalment, Andorra Telecom assegura que actualment la nova plataforma es troba plenament estabilitzada, tot i que es manté la monitorització contínua per detectar qualsevol disfunció.

stats