Publicitat
Publicitat

Els que viatgen a l'Àsia, els que més s'inscriuen al Registre de viatgers

Des del Ministeri d'Afers Exteriors reiteren que és una eina útil per localitzar les persones en cas d'emergència

El Ministeri d'Afers Exteriors va posar en marxa el mes de gener del 2011 el Registre de viatgers, amb la voluntat de poder prestar ajuda a aquelles persones que s'hi inscriguin, en cas de necessitat quan viatgin a l'estranger. Des de la seva posada en funcionament s'ha constatat que són les persones que viatgen al sud-est asiàtic (com ara a Tailàndia, Indonèsia o també el Japó), Austràlia, Nova Zelanda o Amèrica (Estats Units, Xile, l'Argentina o el Perú) les que més s'hi registren, tot i que també hi ha persones que viatgen per Europa que també ho fan.

Des del Ministeri d'Afers Exteriors recorden que un cop aquest registre es va posar en marxa, va ser revisat el 2014 amb la voluntat de promoure'l prop del ciutadà i també "encoratjar" que en faci ús. I, en aquest sentit, recorden que aquest servei recull les dades de les persones que es desplacen temporalment a l’estranger no només per motius turístics sinó també per d'altres. Recorden que es tracta d’un servei que molts altres països ofereixen i que permet que en el cas d’emergència o catàstrofe natural puguin ser localitzats de manera ràpida.

En definitiva, des del Ministeri incideixen en què es tracta d'una eina útil i que permet al ciutadà inscriure’s, informar sobre el seu itinerari, les persones que l’acompanyen i les persones a contactar, en cas de necessitat. Així, des d’Afers Exteriors es pot comprovar, mitjançant aquest fitxer, si en el moment d’una emergència, algun nacional andorrà o resident s’hi troba present en el país on es produeix.

Amb aquesta informació, es contacta directament amb els afectats i els seus familiars, i se'ls pot atendre durant el temps que dura la situació de dificultat i si és necessari, es coordina directament amb les ambaixades andorranes o bé amb les autoritats espanyoles o franceses, o amb les dels país afectat el repatriament dels ciutadans afectats.

El Departament d'Afers Bilaterals i Consulars és el responsable del seguiment, l'actualització i el tractament de les dades d'aquest registre, en el qual el viatger es pot inscriure a través d'un formulari electrònic que es troba a la pàgina web del Ministeri.

I pel que fa als consells que es donen als viatgers, des d'Afers Exteriors recorden que quan rep una consulta es facilita la informació adaptada a cada cas i a banda de reiterar la possibilitat d'inscriure's al Registre de viatgers també recorda que aquesta inscripció es pot fer als registres espanyol i francès. També se'ls recorda que tenen informació que poden obtenir, a banda d'a la web del Ministeri, a les webs dels d'Espanya i França. També s'informa que hi ha disponible el telèfon 875 704 en horari laboral i el 324 292 en cas d'extrema urgència fora de l'horari laboral o durant els caps de setmana i festius.

A l'últim, es manifesta que es treballa de manera coordinada amb les agències per intervenir en cas d'emergència i perquè facin de canalitzadores de la informació sobre el servei de Registre de viatgers.