Societat 26/03/2017

El restaurant social de Creu Roja registra una davallada d'usuaris

S'ha passat dels 64 de 2015 als 36 de l'any passat i el volum d'àpats servits també minva

Ana
2 min
La pensió Garcia, a  Príncep Benlloch, on hi ha el restaurant social / M.F. (ANA)

Andorra la VellaEls usuaris del restaurant social Cal Focall que gestiona la Creu Roja Andorrana ha experimentat en el darrer any una davallada significativa, ja que dels 64 registrats al 2015 es va passar a 36 i, d’aquesta manera, se situa en nivells del 2013, quan n’hi va haver 34, tot i que en aquest cas cal recordar que el servei es va començar a donar el mes d'agost.

La Creu Roja Andorrana va obrir l’any passat 41 expedients (front els 78 anteriors) en el marc d’aquest programa, ja que hi ha usuaris que han fet servir aquest recurs de restaurant social en més d’una ocasió però no de forma continuada, la qual cosa denota una millora de la seva situació en el moment que deixen de recórrer a aquest servei, segons l'ONG. Arran d’aquests 41 expedients es van servir 3.769 àpats, una xifra que, en correlació amb els usuaris, també ha experimentat una davallada respecte del 2015, quan es van superar els 6.000. De fet, cal destacar que el 2015 va ser, precisament, quan hi va haver més persones que van fer servir aquest servei.

D’aquesta manera, segons les dades facilitades per la Creu Roja, el 2013, quan van començar a gestionar aquest servei, hi havia 34 usuaris, mentre que al 2014 la xifra va augmentar fins als 51 i es va assolir el màxim el 2015, amb els 64 esmentats.

A banda, des de la Creu Roja posen en relleu que al llarg del 2016 van destinar 725,63 euros a prestacions puntuals i/o per a la compra de productes de primera necessitat per a persones que els han demanat ajuda. D’aquesta manera, i tal com destaquen des de l’ONG, es tracta d’ajudes que es donen per a la cobertura de necessitats bàsiques puntuals dirigides a pal·liar situacions “complicades i que requerien d’una atenció immediata”. Cal destacar, en aquest sentit, que les ajudes més demanades a la Creu Roja en el marc d’aquestes prestacions han estat per a la compra de bitllets de transport, allotjament i productes de parafarmàcia.

A més, l’ONG va atendre 120 persones a través d’una atenció personalitzada mitjançant el servei de recolzament social, que pretén donar suport facilitant informació, orientació o el suport emocional necessaris.

stats