Publicitat
Publicitat

El romànic i el paisatge, recursos turístics del país a potenciar

L'exectiu de campanyes i destinacions d'Atrapalo, Oscar Morera, apunta a "recursos o armes diferenciades" que poden ampliar l'oferta del país en el marc del SIMA

Unes 150 persones han assistit aquest dijous al Simposi Internacional de Marketing d'Andorra (SIMA) que té com a eixos vertebradors de la present edició el turisme i les aplicacions tecnològiques o petites empreses i com encaren els canvis de consum dels darrers vint anys. Sota el títol 'Descobrint avantatges en entorns canviants', el SIMA tracta els canvis en els productes i en les formes de consum dels darrers 20 anys i mostra l'experiència d'emprenedors i empreses turístiques i tecnològiques per adaptar-se als canvis.

Segons ha explicat el responsable de l'organització, Fernando Blanco, l'objectiu és prendre exemple de com gestionen aquestes situacions els ponents i les empreses que representen i veure com aplicar-les al Principat. El SIMA ha obert amb la participació de l'executiu de campanyes i destinacions d'Atrapalo, Oscar Morera, que ha apuntat que els destins tenen habitualment una marca pròpia però "tots tenen una sèrie de recursos o armes diferenciades que es poden segmentar i ampliar la base de productes". A Andorra, ha assenyalat, es pot apostar pel descobriment del romànic o els paisatges com a oferta diferenciadora.

Com ha apuntat l'organitzador del SIMA, Fernando Blanco, el consumidor "és molt més exigent" i coneix més el producte abans d'acostar-se al punt de venda. La idea és que el públic aprofiti les experiències dels ponents per "agafar algunes coses de com es plantegen aquestes situacions i com aplicar-les".

El primer ponent ha estat l'executiu de campanyes i destinacions d'Atrapalo, Oscar Morera, que ha exposat com els destins participen amb la seva empresa per potenciar les vendes i "ser aparador de la seva marca". Segons Morera, la majoria de destinacions tenen una marca pròpia amb recursos molt destacats a través dels quals han anat creixent, com són la neu i les compres a Andorra. Però també tenen altres recursos o estratègies diferenciades que es poden segmentar i ampliar la base del producte. "A Andorra tenim el romànic, la cultura, el paisatge...", ha identificat. "Possiblement són recursos que han de tenir cabuda en els productes turístics per a la seva comercialització per internet", ha explicat, i encara que potser no tenen la capacitat per portar visitants per ells sols "s'han de potenciar un cop arriba el viatger".

Un altre exemple és del fundador i CEO d'Aconcagua for groups. A partir de la seva experiència baixant un volcà de 6.800 metres en bicicleta ha recorregut un "camí d'experiències en desenvolupament i contingut de destins turístics", segons ha dit ell mateix. La seva voluntat no és la de sobreexplotar les destinacions turístiques però si trobar maneres d'interactuar amb la destinació i crear contingut perquè altres persones la descobreixin. La seva idea és basa en "sensacions i compromís". Potenciar experiències a les zones que es visiten i comprometre's amb la seva cura i sostenibilitat. "Més enllà que un pugui ajudar amb la cura del medi ambient o dels oceans, és una informació que la gent pot saber quan visiten un lloc i ho expliquen en els continguts que generen", ha manifestat.

Al Principat també hi ha exemples que poden ser referents en aquest moment de canvis. El primer és el d'Alpify que, com ha recordat Blanco, s'està implantant en moltes Comunitats Autònomes d'Espanya. Un altre és el de Whatyouplay, el primer projecte andorrà vinculat als e-sports i jocs en línia.