Publicitat
Publicitat

El canvi de nom dels vehicles, la gestió més freqüent al Servei de Tràmits

El Servei de Tràmits del Govern atén gairebé 50.000 operacions el 2014, amb gestions tant variades com canvis de nom de vehicles, demandes per rebre SMS per anul·lació d'esquí escolar, renovacions de passaport o sol·licituds per utilitzar signes d'Estat

El Servei de Tràmits del Govern va gestionar, durant el 2014, un total de 49.587 operacions, el que representa gairebé 1.000 tràmits a la setmana. El 27% de les gestions corresponen al Ministeri d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, mentre que el 22,3% són tràmits de Turisme i Comerç. De fet, el tràmit més freqüent que gestiona el servei és el canvi de nom de vehicles, amb 8.239 operacions el 2014, seguit dels dipòsits de comptes, amb 7.826 gestions.

Les 49.587 gestions que va haver d'atendre el Servei de Tràmits del Govern es reparteixen en 490 tràmits diferents, dels quals 20 tipologies es realitzen més de 1.000 cops l'any. El tràmit més freqüent és el canvi de nom de vehicles, que ascendeix a més de 8.000 a l'any, dels quals 2.512 es van realitzar a través d'Internet per part de les empreses. Relacionades amb aquest tràmit també cal mencionar les 1.045 sol·licituds per donar de baixa un vehicle que s'ha venut i el nou propietari no ha fet el canvi de nom, i les 1.801 matriculacions de vehicles que es realitzen a través de l'extranet.

El segon tipus de tràmit més habitual és el de presentació dels comptes de les empreses, que el 2014 va ascendir a gairebé 8.000 gestions. En concret, es van gestionar 6.442 declaracions d'IGI (el 81% de les quals es van fer per Internet), 699 declaracions de l'Impost de Societats (el 36% a través d'Internet) i 772 declaracions d'Impost d'Activitats Econòmiques (el 34% per Internet).

En tercer lloc en el rànquing dels 20 tràmits més freqüents figura la renovació del passaport, amb 7.448 gestions (4.771 renovacions per 10 anys i 2.677 renovacions per 5 anys); seguit del registre de modificacions de societats, amb 3.316 tràmits; i la renovació del permís de conduir, amb 3.082.

En l'àmbit de les inversions estrangeres, cal remarcar que durant el 2014 el Govern va tramitar 1.362 declaracions de socis estrangers en empreses andorranes davant de notari, i 1.013 sol·licituds d'un permís d'inversió de persones estrangeres per crear una societat andorrana. D'altra banda, es van fer 1.089 reserves de denominacions socials per poder constituir una societat a Andorra i es van tramitar 1.026 sol·licituds per utilitzar un signe d'Estat.

També és important la xifra de legalitzacions o postil·les de documents que són requerits fora d'Andorra, que ascendeixen a 2.326, mentre que el Servei de Tràmits va realitzar 2.181 forfets d'esquí i, com a curiositat, va tramitar 1.034 sol·licituds per rebre un SMS en cas d'anul·lació de l'esquí escolar.

Finalment, remarcar que es van tramitar 2.107 certificats d'habitabilitat d'habitatges, i 1.152 ajudes de benestar social.

De cara al 2015, la realitat del Servei de Tràmits serà ben diferent, ja que amb l'emissió d'euros andorrans, a banda de les tasques habituals l'equip ha hagut de fer front a les recollides dels lots d'euros per als residents, que fa un mes ja s'acostaven als 40.000 des del gener. Per fer front a l'augment de feina, el ministre Jordi Alcobé ja va anunciar que a l'octubre s'iniciarà una prova pilot per ampliar l'horari de Tràmits fins a les 19 hores i es reestructurarà l'espai per donar una millor atenció.