Publicitat
Publicitat

Canvis en els límits de velocitat de les carreteres

El proper mes de desembre la Taula de Mobilitat discutirà un estudi general sobre l’estat dels límits de velocitat de les vies del país

Aquest estudi definirà els límits de velocitat avaluant la conveniència que determinades vies estableixin límits de 60 o 90 segons les condicions de la via. Es contemplaran algunes de les recomanacions fetes per l’Automòbil Club, que establia punts negres i els límits a les vies ràpides, però que comptarà a més amb els informes de sinistralitat dels agents de policia. Segons el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, serà “un estudi on participaran totes les parts implicades”. Aquests canvis podrien implicar també modificacions en els límits dels radars de velocitat, precisament Torres ha assenyalat que “els radars de trams són molt efectius”, i ha posat com exemple el de l’Avinguda de la Bartra.

Per altra banda, la Taula de Mobilitat ha ratificat la decisió del Comú d’Andorra la Vella de tancar l’Avinguda Meritxell de 12 del migdia a 12 de la nit. A partir de l’informe d’una empresa externa, l’estudi conclou que el tancament d’aquest carrer no afectarà el trànsit de la parròquia. Per aquest tancament de carrer, ha explicat Torres, “s’ha calculat que l’increment total serà d’un dos per cent, i l’increment en temps, d’un 2,5, no és substancial”.

Un dels altres aspectes tractats a la Taula de Mobilitat ha estat la senyalització publicitària a les rotondes, ja que el ministre considera que “s’ha fet un ús extensiu i hem acordat que es farien unes estructures per a tot el país, però unificar dos anuncis per rotonda”. En aquests moments, Torres ha valorat que “les rotondes s’han omplert de manera significativa”. Per aquest motiu, la Taula de Mobilitat encarregarà a Andorra Turisme que defineixi les prioritats de publicitat dels esdeveniments.

Finalment, a proposta d’una de les parròquies, la Taula de Mobilitat engegarà de cara a la tardor una campanya per sensibilitzar sobre la velocitat per les vies urbanes i els perills de no respectar els passos de vianants.