Publicitat
Publicitat

ENTREVISTA

Miguel Pedregal: “En un termini de dos o tres anys Inúu ha de doblar el nombre de visitants”

El primer any d’Inúu no va assolir els objectius marcats. ¿Sobre quines xifres estan actualment i quina progressió es preveu?

La tendència actual és molt positiva. Es veu una evolució molt clara d’increment del nombre de visitants. Aquest any hi ha hagut fins ara el doble de visites que en el mateix període de l’any passat, i això marca una tendència de millora que es consolidarà en els pròxims anys.

¿A quin nivell de compliment estan respecte als objectius marcats?

Per donar una dada, el pressupost s’ha fet preveient 16.000 visites i avui ja tenim un avantatge important respecte al pressupost. Encara queden mesos, però sembla que la xifra de freqüentació d’aquest any s’aconseguirà.

Però la xifra és inferior a la que s’havien marcat en el moment de l’obertura d’Inúu.

Sí. Respecte a les expectatives inicials que hi havia és molt inferior. El pla de negoci, que es va fer en una època en què jo no hi era, es va actualitzar diverses vegades, modificant les xifres d’entrades i ingressos, i per això no tinc tan fresca la informació de les expectatives definitives abans de l’obertura. Però sí que és veritat que la xifra de freqüentació de l’any passat estava molt per sota de les expectatives en qualsevol cas.

¿Si s’assoleixen les 16.000 entrades que preveu seria un èxit?

Aquesta és una xifra que ja comportaria una millora molt important. L’any passat van ser 10.000 entrades i ara pensem a aconseguir-ne 16.000, però en els pròxims anys s’ha de mantenir un creixement significatiu. Jo crec que en uns dos o tres anys s’ha de doblar el nombre de visitants. La idea seria que el centre acollís aproximadament 30.000 visites a l’any, però hem de passar aquesta primera fase perquè s’agafi la velocitat de creuer que volem.

Quins canvis ha fet per aconseguir l’objectiu des que va tornar?

El primer i més important és que estem fent una feina intensa d’informació al mateix centre, perquè quan vaig arribar vaig veure que hi havia molta gent que entra a Caldea i en surt sense saber que hi ha un producte alternatiu. Per això hem millorat la senyalització de l’entrada i sobretot hem posat un dispositiu d’hostesses que donen la informació als clients que ja són al centre i els ofereixen la possibilitat de canviar la seva entrada a Caldea per una a Inúu. Ja hi ha hagut una part important de gent que li ha interessat, i això és un canvi que ha tingut un efecte. Per altra banda, en màrqueting sempre posarem les dues marques juntes, mentre que abans no s’havien vinculat. Ara aniran juntes al mateix suport per donar una informació bàsica dels dos centres: que estan al mateix edifici, que són de la mateixa empresa (hi havia molta confusió al principi) i que tenen vocacions diferents. Caldea és un espai lúdic per a gent jove, grups d’escolars i famílies amb nens. Inúu, en canvi, és un espai de relaxació, benestar, wellness, i altres activitats amb un ampli dossier de tractaments.

¿És diferent el client de Caldea del d’Inúu?

Pot haver-hi clients clarament vinculats a Caldea, d’altres a Inúu i d’altres que un dia poden anar a Caldea i un altre dia a Inúu. Per exemple, uns pares que vénen amb els fills poden anar un dia a Caldea per fer la visita lúdica i gaudir dels espectacles, i l’endemà anar a Inúu si el que volen és tenir una estona de tranquil·litat i relaxació en parella.

Què és el que fa especial Inúu?

Jo crec que tota la gent d’Andorra s’ha de sentir orgullosa d’Inúu perquè tenim una infraestructura turística impressionant. És una inversió molt forta i en la qual destaca, igual que en el cas de Caldea, l’arquitectura de Jean-Michel Ruols, que va fer l’edifici original. Tots els espais són espectaculars, amb una decoració, uns colors, unes textures i unes formes sorprenents. Pel que fa a les instal·lacions, les que té Inúu no tenen pràcticament equivalent a Europa. Les piscines d’aigua inoxidable són punteres per la qualitat dels seus acabats, la dimensió, els llums d’aigua amb què estan equipades... Tota la part de relaxació està molt ben trobada i té molts atractius. El conjunt de l’arquitectura és espectacular, amb instal·lacions molt completes i, per descomptat, amb el servei de primer nivell que volem donar a tots els clients, i amb la quantitat de tractaments que estem desenvolupant per oferir les últimes novetats. Tot aquest mix és el que dóna força per comercialitzar-ho i que sigui un èxit.

S’han plantejat rebaixar els preus?

Els preus no s’han modificat, però el que s’ha fet és oferir una entrada només de tarda. El preu de dia sencer és de 65 euros i només de tarda és de 49 euros. Això ha fet incrementar la freqüentació de gent. Ara mateix és una època particular, però a l’hivern vam tenir diversos dies amb més de 200 entrades, que és més que l’any passat, i molts dies amb més de 100 persones. I l’activitat es va concentrar més a la tarda que al matí, perquè nosaltres som un complement a altres activitats turístiques, principalment l’esquí, i la gent després del dia d’esquí ens visita.

I per als tractaments?

També hem mantingut preus, però ara mateix estem preparant el que crec que serà una de les novetats importants per a l’any vinent. Una gran quantitat d’entrades i tractaments específics per a parelles que seran molt atractius i en els quals aplicarem uns descomptes importants respecte als preus de tarifa.

Caldea continua en creixement?

Les dades són positives. La xifra d’increment consolidada respecte a l’any anterior és pròxima al 5% de millora. Això està molt bé, perquè, a diferència d’Inúu, que és nou, Caldea és un producte consolidat i és molt difícil aconseguir taxes de creixement sorprenents, i jo crec que aquest 5% és sorprenent. La perspectiva és bona i tenim expectatives posades en les activitats d’Andorra Turisme per a l’estiu, com els concerts i el Cirque du Soleil.

El Govern i la Fundació Thyssen negocien portar una col·lecció a Caldea. Què li sembla?

Tenim un espai per llogar i la intenció és obtenir-ne ingressos, però com més complementària sigui l’activitat a la nostra millor. I tenir un museu seria positiu i es crearia un pol d’atracció turística que tindria interès. Anteriorment hi havia hagut converses per posar una clínica de recuperació amb tractaments, però a mi m’agrada la idea del museu. Són activitats de cultura, benestar i relaxació que tenen una complementarietat important.


20 anys de termoludisme al Principat

El centre termolúdic Caldea va obrir les portes l’any 1994, fruit de la voluntat del Comú d’Escaldes-Engordany de donar ús a les aigües termals de la parròquia.

El concepte va ser innovador, amb l’objectiu de fer servir les propietats de l’aigua termal per descansar, recuperar vitalitat i benestar. Des de l’obertura del centre, va anar creixent en nombre de visitants i es va convertir en una parada obligada per a moltes famílies en les seves visites a Andorra i un referent del turisme del Principat. Així, cap a l’any 2004 es va començar a treballar en el projecte d’ampliació del centre termolúdic. Es va encarregar el disseny del nou centre a l’arquitecte Jean-Michel Ruols, que havia dissenyat l’edifici principal, amb l’objectiu de mantenir la mateixa línia.

El nou espai termal, anomenat Inúu, va obrir el gener del 2013, amb 12.400 metres quadrats construïts, que inclouen una zona d’aigües termals amb una làmina d’aigua de 600 metres quadrats; una llacuna exterior; una zona d’activitats físiques, que, amb 1.250 metres quadrats, es va convertir en el gimnàs més gran d’Andorra, i una planta per als tractaments de benestar integral amb setze cabines. Es va presentar com un espai més íntim, personalitzat, exclusiu i de relaxació a preus més elevats que Caldea. L’obra civil va tenir un cost de 17 milions d’euros, mentre que la inversió total del projecte va ascendir fins als 43 milions.

En un principi l’objectiu era aconseguir una facturació de 6,5 milions d’euros i un volum d’entrades de 43.000 clients en el primer any, segons va declarar en el seu moment l’aleshores director general, Carles Pascuet. El primer any, però, es va tancar molt per sota de les expectatives i això va comportar un canvi en la direcció del centre, amb el retorn de Pedregal.