Andbank destina el 9% de la comissió de gestió a investigar contra el càncer

Andbank destina el 9 % de la comissió de gestió i el 100% de la comissió d'èxit del seu fons Sigma Global Sustainable Impact (GSI), a finançar projectes de recerca contra el càncer. El GSI, que fa un any i mig s'ofereix als clients del banc i ha adquirit gran interès entre els inversors, demostra el que aquesta setmana feia públic l'Andorran Banking Observatory: la preocupació pel desenvolupament sostenible ha entrat a formar part de la competència distintiva de les entitats bancàries. Actualment, les cinc entitats bancàries del país destinen a projectes de responsabilitat social corporativa al voltant del 6% dels seus beneficis, una xifra que l'any 2019 ha representat més de 5 milions d'euros.

Des d'Andbank, Juan Luis Garcia Alejo, Director Global Asset Management d'Andbank, comenta que "cada cop és més freqüent que els inversors sol·licitin la incorporació de criteris ambientals i de bon govern en els vehicles d'inversió. Aquesta inversió sostenible no és una tendència de mercats ni una moda fugaç, és una pràctica que ha arribat per quedar-se". Segons García, la introducció de la sostenibilitat en les nostres operacions "és un enfocament que s'haurà d'anar aplicant a la nostra manera de gestionar, anar incorporant criteris extra-financers abans de decidir". En aquest sentit, avançava que "el grup ja està treballant en totes les jurisdiccions a través dels comitès globals d'actius perquè els processos de decisió incorporin tots aquests criteris".

Com funciona el Sigma Global Sustainable Impact?
El Sigma Global Sustainable Impact (GSI), domiciliat a Luxemburg, és un fons multiactiu mixt que pretén generar un impacte positiu directe -a través de les seves inversions- i un impacte social. El fons es compon d'una cartera d'actius que permet assignar els pesos finals de la cartera a la renda variable, la renda fixa, altres fons i ETF amb un enfocament global. La manera d'aplicar els criteris de sostenibilitat i responsabilitat social en la filosofia del fons és el matís que marca la diferència de la gestió, que es basa en dos motius complementaris: d'una banda, la recerca de les companyies líder en el seu sector en matèria de bon govern corporatiu i de pràctiques sostenibles, i, de l'altra, la "inversió d'impacte", que inverteix en companyies que per la seva activitat generin un impacte mediambiental o social positiu. Com a primer exemple, estaria Microsoft, una companyia que serà negativa en carboni el 2030 i que es distingeix per incidir en tota la seva cadena de valor, per a ajudar proveïdors a complir aquests estàndards. En el cas del segon, s'inclouria la companyia Stora Enso, que està fent deures amb l'ús de l'aigua i les emissions, però que és molt ambiciosa en tots aquests temes.