Baixa un 5,2% l'entrada de vehicles a l'agost
Les dades del Departament d'Estadística facilitades aquest dilluns mostren, per contra, que pel que fa al nombre de vehicles que han entrat al país durant els primers vuit mesos de 2016 s'ha incrementat en un 1,8%
Andorra la VellaEl nombre de vehicles que ha entrat al país durant el mes d’agost ha estat de 453.723, el que suposa una variació negativa respecte al mes d’agost de l’any anterior del 5,2%, segons les dades facilitades aquest dilluns pel Departament d'Estadística. Pel que fa a la frontera hispanoandorrana, el descens ha estat de l'1,8% i per la frontera francoandorrana la variació, també negativa, ha estat del 10,3%. Els primers vuit mesos del 2016 i respecte al mateix període del 2015, s’ha produït un increment de l'1,2% en el nombre de vehicles, amb un increment del 2,4% dels provinents d’Espanya i un decreixement de l'1,2% dels provinents de França.
El nombre de vehicles que ha entrat al país al llarg dels darrers 12 mesos ha estat de 4.194.545, el que representa una pujada de l'1,7% respecte al període anterior, en què van entrar un total de 4.122.669 vehicles. El total de turismes ha tingut una variació percentual negativa del 5,4% i el de vehicles pesants, en canvi, ha pujat un 5,6%. Els vehicles que han entrat per la frontera hispanoandorrana han augmentat un 2,7%, mentre que els que han entrat per la frontera francoandorrana han disminuït un 0,2%.
Pel que fa a les dades ajustades -que donen una visió complementària de l’evolució mensual de les dades, sense la influència dels festius, ponts o altres efectes estacionals i de calendari-, les variacions mensuals del total de vehicles dels darrers sis mesos presenten una tendència a l’alça positiva, situant-se aquest mes d’agost en un 0,2%. Les variacions mensuals de l’entrada de vehicles per la frontera hispanoandorrana es mantenen estables al llarg dels darrers sis mesos, amb una petita pujada al mes de juliol, i és per a aquest mes d’agost del 0,1%. Pel que fa a les variacions mensuals per la frontera francoandorrana, presenten una tendència a l’alça al llarg dels darrers quatre mesos, sense variació en aquest darrer mes.