Economia 30/09/2014

Turisme xifra l'impacte d''Scalada Mater Natura' al país en 13,4 milions d'euros

Francesc Camp ha anunciat que ja negocien el retorn de l'espectacle, i que volen reeditar l'Andorra Red Music però sempre i quan compti amb un ''patrocinador important'' que es faci càrrec del 20 o 25% del cost

Ana
2 min
El nou espectacle del Cirque du Soleil a Andorra

Andorra la VellaProp de 81.000 persones han gaudit aquest estiu del segon espectacle del Cirque du Soleil a Andorra. L'impacte que calcula Andorra Turisme de l'esdeveniment és de 13,4 milions d'euros, amb uns costos d'organització i logística de 2,5 milions d'euros. Com ha destacat el ministre de Turisme, Francesc Camp, ''multiplica per sis el cost'' i ''atrau turistes i no excursionistes''. Per aquest motiu, ja negocien el retorn del Cirque ''amb el mateix model''. Com a molt ''estem valorant augmentar una mica les funcions dins del pressupost''.

Amb una despesa dels visitants durant el juliol que gairebé dobla la de l'any passat, sobretot per l'increment de turistes i de pernoctacions, l'impacte de les entrades al país ha estat de 14.490.000 euros, segons les enquestes d'Andorra Turisme. Aquest import, sumat a les contractacions realitzades al país, la despesa del Cirque du Soleil a Andorra i l'impacte en els mitjans de comunicació suposa un total de 15.977.462 euros. Un cop descomptats els costos que es van reduir gràcies a les negociacions per la presència del Cirque a Port Aventura i que es queden en 2,5 milions d'euros, Andorra Turisme ha xifrat en 13,4 milions d'euros l'aportació de Mater Natura al país.

A més d'aquest resultat econòmic, el ministre de Turisme, Francesc Camp, també ha destacat que atrau turistes i és un referent cultural. De fet, si es descompten els turistes que han indicat com a motiu de visita l'espectacle, les entrades al país s'haguessin reduït un 10%, segons les dades presentades aquest dimarts.

La valoració general dels assistents també millora i passa d'una nota de 8,4 a 8,7. Entre els aspectes a millorar hi ha l'aparcament i la visibilitat. Enguany s'han repartit un 96% d'entrades gratuïtes de les que estaven disponibles, mentre que de pagament se n'han distribuït un 93%. En aquest cas és un 4% menys que l'any passat ''però hi havia més entrades a vendre'', ha recordat Camp.

Negociació per tornar a portar l'espectacle

En vista dels resultats ''ja hem començat la negociació amb el Cirque'', ha avançat el ministre. En el pressupost d'Andorra Turisme del 2015 ja hi ha una partida reservada per a l'espectacle i esperen signar l'acord ''l'abans possible si no hi ha cap contratemps''. Segons el ministre, tenen la ''responsabilitat'' de tancar la negociació i renovar per a l'any vinent abans de les eleccions perquè després ja no hi serien a temps.

La proposta actual passa per mantenir l'espai i el format, millorant aspectes com la visibilitat i, en tot cas, augmentant el nombre de funcions dins del pressupost, ha explicat Camp.

Segons el ministre, la caducitat del producte es pot veure quan canvia la tendència de visitants però de moment 'va a l'alça'. 'Un tercer o quart any té molta vigència', ha assegurat.

Andorra Red Music sí, però amb patrocinador

Pel que fa a l'Andorra Red Music, el seu futur dependrà de la presència d'un patrocinador que pugui assumir entre un 20 i un 25% del cost. I és que el pressupost de 600.0000 euros es considera elevat pel que aporta de visitants al país.

stats