Economia 24/10/2019

El nombre de turistes a l'estiu creix en un 3,8%

L'Andorra Shopping Festival canvia de dates i es celebrarà del 8 al 17 de novembre

A. S.
2 min
Betim Budzaku durant la presentació. / A.S.

Escaldes-EngordanyFins a 1,072 milions de persones han visitat Andorra durant la temporada d'estiu, el que suposa un creixement del 3,8% respecte a l'any anterior, ha explicat Betim Budzaku, gerent d'Andorra Turisme, qui ha assegurat que és molt més del que s'esperaven, ja que han estat xifres que superaven els seus objectius marcats. A més, ha ressaltat que la dada s'ha obtingut en un estiu en el qual hi ha hagut talls a les carreteres i complicacions i "era tot un repte".

Dins d'aquest augment, destaca el mes de juny, que ha incrementat el nombre de visitants amb un 17,2%, en contra de la davallada de l'1,6% que ha patit el mes de setembre. "No és una pèrdua en total" ha volgut ressaltar Budzaku perquè els altres tres mesos pugen.

En la mateixa línia, la ministra de Turisme, Verònica Canals, també ha fet una valoració molt positiva de la temporada d'estiu i ha volgut destacar el canvi en el tipus de comunicació que s'ha fet del país. "Cada cop es fa més una comunicació en xarxa, que implica una reducció de costos i que permet enfocar a molts més sectors". Gràcies a aquests nous tipus de campanyes, s'ha arribat a un total de 7 països, amb molt bona rebuda a Itàlia, ha indicat la ministra, ja que era el primer any que es feia. "Intentem comunicar l'aspecte d'autenticitat d'Andorra, juntament amb l'aspecte de muntanya i esquí".

Andorra Shopping festival

En la mateixa presentació del balanç de la temporada d'estiu, també s'ha presentat la 7a edició de l'Andorra Shopping festival amb la novetat del canvi de dates. Enguany es celebrarà entre els dies 8 i 17 de novembre i no durant la festivitat de Tot Sants perquè es considera que el dia 1 de novembre ja hi ha una gran quantitat de gent que ve a Andorra, ha indicat Budzaku. El que es busca és potenciar la segona i la tercera setmana de novembre, ja que "considerem que és un mes que no hi ha altres esdeveniments a destacar".

D'altra banda, un dels reptes d'aquesta edició és poder superar la de l'any anterior que va ser molt bona ha explicat Budzaku. "Si vas creixent, arriba un moment que és molt difícil poder-ho fer més" ha afirmat el gerent, tot i que ha assegurat que sempre volen més i que no s'establiran en una zona de confort. Budzaku ha explicat que el punt de creixement, hauria de ser el mercat francès, ja que es troba per sota respecte l'espanyol. El pressupost per aquesta edició del 2019 és de 603.000 euros, dels quals un 70% es destinen a la creativitat i al pla dels mitjans i un 30% als esdeveniments.

Pel que fa a la proposta d'activitats, aquest any estarà al voltant de les 70, classificades segons sectors que van des de la música en viu, un festival d'experiències, activitats infantils, l'Expo Art, la Marató Fotogràfica i l'Andorra a taula. En la presentació, s'ha explicat que una de les novetats és el festival d'experiències que consisteix en activacions que es desenvoluparan a l'interior dels establiments. A més, també hi ha altres esdeveniments, fóra de les dates de l'Andorra Shopping Festival, que hi estan vinculats com són el Black Friday, l'encesa de llums o les rebaixes d'hivern.

stats