La tendència a l'alça en la compra d'alimentació es manté a l'estiu

En general, les vendes a les grans superfícies van caure un 2% al juliol respecte al mateix mes de l'any passat

Malgrat que al juliol el país ja havia sortit del confinament, les conseqüències econòmiques de l'emergència sanitària encara estaven presents. Així, segons el que publica el departament d'Estadística aquest dilluns, l’índex de vendes de les grans superfícies va experimentar al juliol passat una caiguda del 2% respecte al mateix mes del 2019.

Tot i això, si es desglossa l’índex en funció del tipus de producte, la venda al detall en alimentació va augmentar un 4,2%, mentre que la resta de productes va registrar una disminució del 6,4% en comparació amb el mateix període de l’any anterior.

En relació amb les economies de l’entorn, la variació anual de l’índex general mesurada al juliol del 2020 es va situar per sota de la xifra de França i per sobre de la d’Espanya, que va ser del +1% i -3,1% respectivament.

Personal ocupat

L'informe també reflecteix els índexs d'ocupació dels grans magatzems i superfícies comercials, que s’elabora a partir del total del personal ocupat mensualment en aquest tipus d’establiments, i distingeix entre sexe i tipus de jornada laboral.

Al juliol del 2020, el nombre de persones treballant-hi es va reduir un 4,7%. Val a dir que al juliol passat, ja no hi havia cap persona dels establiments enquestats que estigués en situació d’ERTO.

Per sexes, el 64,3% va correspondre al gènere femení i el 35,7% restant al gènere masculí, distribució que presenta una gran estabilitat durant els darrers dotze mesos. Si es comparen les dades amb el mateix període de l’any anterior, es pot veure que la proporció de dones ocupades en aquest tipus d’establiments creix el +2,5% al juliol del 2020.