Els treballadors de BPA negocien sortides "amb garanties" per als que no vulguin passar al banc pont

Plantegen la possibilitat que els treballadors que vulguin marxar es puguin acollir a una figura similar a l'ERO

Seu de BPA
G.ll.t.
17/04/2015
1 min

Andorra la VellaEls treballadors de BPA continuen negociant amb el Govern possibles sortides a la seva situació. Una d'elles, tal com ha explicat a l'ARA un dels seus representants, Lluís Pérez, seria la baixa voluntària incentivada, és a dir, el fet que els treballadors que vulguin abandonar l'entitat es puguin acollir a una figura similar al que a Espanya es coneix com a Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO).

L'objectiu, tal com ha explicat Pérez, seria aconseguir que "aquells treballadors que vulguin marxar voluntàriament, perquè tenen una alternativa", puguin sortir de l'entitat "amb garanties". Tot i posar sobre la taula aquesta opció, Pérez ha deixat clar que encara no s'ha analitzat si hi hauria un volum considerable de treballadors que estiguessin interessats en acollir-s'hi. Tot plegat, ha afegit, caldrà determinar-ho a través d'un estudi que es realitzarà entre els treballadors.

Pérez ha remarcat que aquesta és només una de les figures que s'està negociant amb el Govern. Dins del "paquet de solucions" que s'ha posat sobre la taula hi ha les prejubilacions d'aquelles persones que ara hi tinguin dret, ja que "seria interessant" perquè "alleugeriria la càrrega" de treballadors que caldria intentar recol·locar al banc pont o a la hipotètica entitat que absorbís els actius lícits de BPA.

stats