05/04/2011

AVE: els viatgers pobres també volem endolls

1 min

Els que anem sovint a Madrid sabem que el temps s'aprofita més viatjant amb l'AVE que amb l'avió, encara que el trajecte estricte duri més. Arribes a Sants deu minuts abans de la sortida, t'asseus a la teva plaça i treballes fins que arribes a Atocha. A determinades hores hi ha més viatgers amb l'ordinador portàtil obert que llegint el diari. Però qui ha de seguir teclejant a l'arribada agrairia poder endollar l'aparell durant el viatge. Malauradament, només ofereixen aquesta possibilitat els seients de les classes Preferent i Club. A Turista no hi ha endolls i acabes patint per la bateria la resta del dia.

Curiosament, en altres línies Renfe no és tan garrepa: entre Barcelona i Girona circulen trens de mitja distància que sí que tenen endolls a totes les places. Fins i tot n'he vist en alguna plataforma dels trens Civia de Rodalies que fan la línia 2.

En canvi, a l'AVE només tens dret a 220 V si pagues un bitllet més car. Es veu que Renfe aplica el principi que les coses valen tant com el client estigui disposat a pagar. El mateix que regeix als hotels de luxe, que cobren un ull de la cara per la mateixa connexió wifi que els establiments més econòmics ofereixen de franc.

stats