Publicitat
Publicitat

L’estalvi de no fer aplicacions mòbils

El govern britànic ha reduït la despesa en 4.700 milions d'euros en quatre anys deixant de fer aplis

Des que vaig abandonar la BlackBerry com a telèfon d’ús habitual visito molt més sovint l’App Store d’iOS i la Play Store d’Android i m’impressiona veure la quantitat d’aplicacions mòbils redundants o directament innecessàries que competeixen per l’atenció dels usuaris de smartphones en un oceà de dos milions de títols. Si bé les empreses privades poden malbaratar els seus recursos com els seus accionistes considerin oportú, els organismes públics haurien de ser més prudents.

Destaca el cas de l’Ajuntament de Barcelona. A la Play Store, la botiga d’aplicacions per a dispositius Android, es poden descarregar 41 títols amb el segell de la institució, la majoria dels quals no aporten pràcticament res que no es pugui fer igualment amb una pàgina web de disseny responsive, accessible amb tot tipus de dispositius, des d’ordinadors fins a telèfons. Els consistoris anteriors havien promogut la creació d’aplis municipals per al duopoli Apple/Google, i havien arribat al punt de donar suport al portal específic Apps4BCN, que classifica i valora els títols de suposat interès municipal.

Fins ara no he sigut capaç d’esbrinar el cost per al contribuent d’aquesta dedicació a les aplicacions privatives, però sí que tinc una xifra d’interès: 4.700 milions d’euros. Aquesta és la quantitat que el Tresor britànic calcula que el govern del Regne Unit ha estalviat en un període de quatre anys donant prioritat a l’ús de pàgines web responsive sobre les aplicacions específiques.

Segons Ben Terrett, excap de disseny del Servei Digital del govern britànic, “ les aplicacions són molt cares de produir i encara més de mantenir, perquè cal actualitzar-les cada vegada que hi ha algun canvi”. Per això el manual digital d’aquell govern prohibeix als departaments destinar recursos a aplicacions mòbils sense justificar-les i sobretot si abans no han garantit l’accés web als serveis. Afortunadament sembla que el nou equip digital de la capital catalana té la intenció d’adoptar uns principis semblants, com ja ha començat a fer el govern de la Generalitat.

PUBLICITAT
PUBLICITAT