30/08/2016

Massa correu per vacances? Deixeu-l’hi a un robot

2 min
Noisy

Prop de 30 hores. Gairebé cinc jornades laborals senceres. És el temps que els que torneu aquests dies a la feina després de tres setmanes de vacances haureu de dedicar a revisar i llegir tots els missatges de correu electrònic rebuts mentre no hi éreu i que us esperen a la vostra safata d’entrada. Si més no, aquest és l’inquietant càlcul que fa l’empresa Noysi, que preveu un trànsit de 80 missatges diaris -hi ha qui en rep més del doble- rebuts durant 15 dies laborables per un treballador d’oficina de mitjana i un temps de 90 segons per obrir i llegir cada missatge, sense comptar el necessari per respondre’l.

Naturalment, les xifres són interessades: després d’espantar-nos, Noysi ens proposa evitar l’allau de missatges pendents substituint l’asincronia del correu electrònic per la comunicació en temps real mitjançant una plataforma corporativa de xat amb gestió de fitxers adjunts integrada... que és precisament el servei que ofereix l’empresa, a l’estil del popular Slack.

Sigui com sigui, el volum de missatges de correu que encara rebem pot arribar a justificar que deleguem la seva gestió a un robot. No és ciència-ficció: l’apli mòbil Inbox de Google té una funció Smart Reply que suggereix automàticament fins a tres respostes al missatge que acabem de llegir, i ens estalvia així la molèstia de teclejar. I la firma Baydin, que ja disposava del complement Boomerang per automatitzar les bústies de Gmail i Outlook amb programació d’enviament diferit i recordatoris de missatges que esperen resposta, acaba de presentar Boomerang Respondable, que fa servir la intel·ligència artificial per suggerir en temps real millores en l’estil de redacció del correu que estem escrivint, considerant factors com la longitud de les frases i el nivell de positivitat, per tal d’incrementar les possibilitats de rebre resposta. Per sort per als aficionats a les relacions epistolars, per ara aquests robots només funcionen en anglès.

stats