Publicitat
Publicitat

Titan, el cotxe d’Apple que no serà

Els esforços de l'empresa en el camp de l'automoció se centren en el desenvolupament de software per a vehicles autònoms

Ara fa un any i mig, la premsa tecnològica i la del motor anaven plenes d’especulacions sobre Titan, el suposat projecte d’Apple per dissenyar i fabricar cotxes per repetir en l’automoció l’èxit que ha tingut en la telefonia mòbil amb l’iPhone. En aquell moment ja vaig manifestar  en un article a l’ARA les meves reserves sobre l’interès d’Apple per convertir-se en fabricant de cotxes. Si bé a l’empresa li sobren recursos per fer aquest salt, ja sigui construint una planta de producció pròpia o comprant algun dels fabricants existents, aquest sector no s’ajusta gens al seu model de negoci, basat en la venda massiva de productes amb un marge industrial molt superior al que s’estila en el mercat de l’automòbil. A més, el cotxe que Apple vendria a finals d’aquesta dècada seria amb tota seguretat elèctric, i els vehicles amb aquesta tecnologia generen al llarg de la seva vida útil molts menys ingressos per manteniment que els de combustió –motiu pel qual els concessionaris no posen gaire entusiasme en la seva promoció.

Bloomberg va desinflar fa uns dies la bombolla del suposat cotxe d’Apple i va assegurar que l’equip de l’empresa dedicat a l’automoció té com a prioritat desenvolupar software per a vehicles autònoms. Això té més sentit, especialment a la vista de l’evolució més recent de l’empresa. Tot i que el trimestre passat Apple va facturar més que Google i Amazon juntes –i va guanyar més diners que les dues empreses citades més Facebook i Microsoft–, el creixement de vendes de l’iPhone s’ha aturat, mentre que cada any factura més en serveis, ja siguin descàrregues d’aplis o subscripcions a iCloud i Apple Music. A Apple li surt més a compte oferir una plataforma de software intel·ligent als fabricants de cotxes i deixar que aquests es compliquin la vida produint la ferramenta. Als futurs conductors els serà ben bé igual quin escut hi hagi al mig del volant, mentre a la pantalla del cotxe hi hagi una poma.