07/12/2010

Les bones (e)llibreries són les que tenen (e)llibres

1 min

Hi ha hagut un gran enrenou a la xarxa per la inauguració ahir de Google eBooks, la nova botiga de llibres electrònics del gegant d'internet. Els seus títols es poden llegir en lectors de tinta electrònica connectats, com ara el Reader de Sony i el Nook de Barnes&Noble; en els dispositius mòbils d'Apple (iPhone, iPod i iPad); en els que fan servir el sistema Android de la mateixa Google, i en qualsevol ordinador amb navegador web. És a dir, en la majoria dels aparells actuals de lectura digital, menys el Kindle d'Amazon, que és el líder del sector i el competidor a batre.

Tots dos ofereixen el concepte multidispositiu i la possibilitat de seguir llegint en un aparell des del mateix punt on hem deixat el llibre en un altre. La diferència són els catàlegs respectius: Google presumeix de tenir fins a tres milions de títols, però només 200.000 són comercials; la resta corresponen a la digitalització d'obres sense drets d'autor o bé orfes d'editor. En canvi, Amazon disposa de 750.000 títols comercials. Tot això, esclar, als Estats Units. Aquí Google eBooks no arribarà fins a l'any que ve, ja que de moment està pendent d'acords amb els dos grans majoristes de l'estat, 36L i Libranda, que ja negocien amb les dues e-llibreries.

stats