23/07/2011

La ciutat es mobilitzarà amb els nous enginys

2 min
La ciutat es mobilitzarà amb els nous enginys

Tot i haver-les tingut tan a prop cada mes de febrer des de l'any 2006 -quan l'aleshores 3GSM World Congress va deixar Canes per instal·lar-se a Montjuïc-, fins ara els barcelonins en general no han pogut accedir abans que la resta dels consumidors mundials a les tecnologies i els serveis més avançats del sector de les telecomunicacions mòbils. El Mobile World Congress és un esdeveniment estrictament professional, convocat per 800 operadores de telefonia perquè els fabricants de terminals, infrastructures de xarxa i aplicacions de gestió els ofereixin els productes creats amb els components que els proveïdors els van vendre en l'edició anterior, i que elles vendran als seus 4.500 milions de clients durant l'any següent.

El més important del MWC no és el que surt a les fotos, sinó el que s'hi negocia a porta tancada. I així continuarà durant els pròxims set anys, a la Fira de la Gran Via a partir del 2013. En canvi, amb la designació de Barcelona com a capital del món mòbil fins al 2018, els ciutadans podran accedir a exposicions sobre innovacions tecnològiques i culturals organitzades pel futur Mobile World Center. També es preveu la creació d'una incubadora de projectes de mobilitat, que estimuli la recerca i el desenvolupament en els àmbits universitari i privat, i afavoreixi la creació de noves empreses i l'ampliació de les activitats que algunes grans firmes del sector ja porten a terme a casa nostra.

També és probable que Barcelona sigui camp de prova preferent de noves aplicacions i serveis vinculats a les xarxes mòbils. La capital mundial del mòbil hauria de ser el lloc on desplegar xarxes de nova generació i els sistemes d'identificació, pagament i control d'accés amb el telèfon. Però sobretot, la ciutat pot ser el gran aparador de l'anomenada "internet de les coses", i dotar-la d'intel·ligència integrada mitjançant sensors de temperatura, llum, humitat, soroll, contaminació i ocupació de la via pública, que permetin gestionar l'espai urbà amb més eficiència. Ara ja tenim datàfons, flotes de vehicles, alarmes, ascensors i màquines de refrescos que parlen pel mòbil. No s'estranyin si durant els pròxims anys també comencen a fer-ho els contenidors de brossa o les places d'aparcament lliures.

I, què carai, als que ens passem la vida agafant avions per mantenir-nos al dia de les tecnologies més avançades i explicar-les als lectors ja ens va bé, encara que sigui només una setmana a l'any, poder anar-hi en metro.

stats