21/10/2015

L’última coma al contracte de Qatar

2 min
L’última coma  al contracte de Qatar

BarcelonaL’última coma a l’acord la posarà avui Manel Arroyo. El vicepresident del Barça ha sigut l’encarregat de liderar les negociacions amb Qatar Airways després de les eleccions -agafant el relleu de Javier Faus- i serà l’home que portarà des de Doha la multimilionària proposta de l’aerolínia per patrocinar el Barça. L’acord l’aprovarà demà la directiva en junta i l’hauran de ratificar els compromissaris diumenge que ve en l’assemblea.

Arroyo, que venia del Gran Premi d’Austràlia de motociclisme, va fer parada a Doha per segellar l’acord. L’acompanyaven, desplaçats des de Barcelona, el nou home fort dins de l’executiva blaugrana, l’italià provinent del Juventus, Francesco Calvo, que és el nou responsable de l’àrea comercial, i Juli Ferré, el cap de l’àrea de desenvolupament de negocis internacionals del club. Calvo assumeix així l’última fase de les negociacions, que fins ara havia portat un altre executiu, Laurent Colette.

Demà dijous a les 14 hores està citada la junta directiva per tractar el tema del patrocini, que posteriorment serà traslladat a l’assemblea d’aquest diumenge, prèvia al duel contra l’Eibar, perquè els compromissaris el ratifiquin. Tot i que no ha transcendit la xifra final que el Barça ha obtingut de Qatar Airways, des del club filtren que superarà els 70 milions. En aquest sentit, els socis que han anat a les oficines del Camp Nou per demanar informació sobre el punt 7 de l’assemblea han pogut saber les principals condicions de l’informe que el Barça explica públicament: el nou patrocinador ha d’aportar 65 milions per un mínim de tres temporades i una prima per guanyar la Champions. Són unes condicions similars a les que va tancar el Barça abans de les eleccions. És a dir, 240 milions per quatre temporades, amb dos canvis importants respecte a l’actual contracte: no s’hi inclouen les samarretes d’entrenament i no hi ha dret de tempteig. Després de les eleccions, Arroyo va assumir el pes de les negociacions per millorar el que va pactar Faus, tot i que feia molt temps que hi col·laborava. Per exemple, al febrer ja va ser ell qui va acompanyar Faus a Doha en una visita llampec amb presència de Gerard Piqué i Neymar.

Al club expliquen que el fet de fixar una data límit, l’assemblea, ha ajudat en les negociacions amb Qatar Airways. Normalment un contracte d’aquesta magnitud tarda un any de mitjana a tancar-se, però com que la junta ho havia de portar a l’assemblea, perquè Nike necessita saber qui serà el patrocinador per començar a fabricar les equipacions, han pogut accelerar l’obtenció de l’acord. Tot i això, a finals d’estiu va prendre força la possibilitat de fer una assemblea extraordinària, al novembre, per tractar aquest tema en exclusivitat i guanyar uns dies per negociar, ja que hi havia dues marques més que havien trucat a la porta del Barça. Dues marques que l’última setmana de setembre va visitar Quim Cardona, responsable de negocis digitals i coneixedor del funcionament d’aquestes empreses, una de les quals és la japonesa Rakuten. El director general, Ignacio Mestre, també ha participat en aquestes reunions.

stats