Publicitat
Publicitat

Barcelona pateix més embussos que Madrid

El transport públic segueix guanyant usuaris des del 2013

Malgrat que els últims dies Madrid ha viscut uns embussos considerables que han sigut notícia, els conductors barcelonins tenen la sensació de passar més temps atrapats a la carretera que els de Madrid. Segons una enquesta feta pel Forum de Mobilitat de l’empresa de rènting Alphabet -del grup BMW- feta a ciutadans de sis ciutats espanyoles i a les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona, els barcelonins són els que diuen que perden 30 minuts o més al dia en embussos de trànsit (un 45% dels enquestats). En canvi, només un 31% dels madrilenys diuen que perden aquest temps dins del cotxe. Aquesta dada contrasta amb la dels mitjans de transport més utilitzats en cada ciutat, ja que a Barcelona el cotxe l’utilitzen el 21% dels enquestats, i a Madrid el 31%. En aquest apartat, l’ús del metro i l’autobús entre les dues capitals estatals són molts similars [vegeu gràfic], però crida l’atenció que el 40% dels madrilenys preguntats diuen que fan desplaçaments a peu, per només un 21% dels barcelonins.

Peatge per entrar a la ciutat

L’enquesta d’Alphabet també ha preguntat si estarien a favor de posar un peatge per entrar al centre de la ciutat. En aquest cas, els percentatges entre les dues ciutats són paral·lels: els residents a Barcelona hi estan d’acord en un 38%, i els de Madrid en un 35%. Aquí és important diferenciar l’opinió de les persones que viuen a l’àrea metropolitana i entren cada dia al centre d’aquestes ciutats. El 32% dels habitants de la rodalia de Barcelona estan d’acord a posar un peatge d’entrada al centre, mentre que els de les ciutats metropolitanes de Madrid que ho volen només són un 27%.

11,5 milions d’usuaris més

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha donat xifres sobre l’ús del transport públic en el tercer trimestre del 2015, i la tendència és a l’alça des de finals del 2013. En l’últim trimestre d’aquell any es va aturar la pèrdua progressiva d’usuaris des de l’inici de la crisi econòmica, i les xifres han anat creixent fins als 483,67 usuaris del transport públic del 30 de setembre del 2015. Concretament, comparant els nou primers mesos del 2015 amb els del 2014, el metro i l’autobús han guanyat 11,5 milions d’usuaris, un 2,4% més. Qui ha aportat més usuaris és el metro (7,6 milions més), el mitjà de transport més utilitzat amb diferència a l’àrea metropolitana, tot i que el que ha crescut més en proporció és l’autobús que no gestiona directament l’AMB, amb un 4,3% més. D’aquests autobusos de gestió indirecta, han crescut sobretot els que uneixen els barris d’Horta i Gràcia (7,9%), i els serveis diürns (4,9%) i nocturns (5,6%) de Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs. El servei de Bicibox -aparcament de bicicletes- ha crescut un 52% respecte al 2014.

Visibilitzant l'assetjament sexual