'Brooklyn nine-nine': la revelació televisiva

La sèrie de policies guanya com a millor comèdia i 'Breaking bad' és el millor drama

Una sèrie que marxa i una que comença. Breaking bad ja s'ha acabat, i l'Associació de la Premsa Estrangera de Hollywood la va acomiadar amb la copa alçada: es va endur el premi a millor sèrie dramàtica i Bryan Cranston va recollir el guardó (com era previsible) a millor actor en aquesta categoria. No va fer el ple, però, ja que Aaron Paul -Jesse a la sèrie- va perdre enfront de Jon Voight, que es va endur l'estatueta a millor actor secundari pel seu paper a Ray Donovan.

Per no semblar massa nostàlgics, l'altra guanyadora de la nit va ser Brooklyn nine-nine, que encara no s'ha estrenat aquí. Va guanyar el guardó de millor sèrie de comèdia i Andy Semberg, el seu protagonista, va endur-se també un Globus d'Or. El moment de l'entrega va ser emotiu, ja que el premi el va anunciar Seth Meyers, un company seu al mític programa Saturday night live, en què Semberg es va foguejar com a còmic. La sèrie explica la història de dos policies en un districte imaginari de Nova York: l'un té molt de talent, però és extremadament infantil (un paper fet a mida per a Semberg), mentre que l'altre és el seu nou cap, un capità estricte i enfadat amb el sistema policial, que creu que l'ha relegat perquè és homosexual.

L'èxit de Brooklyn nine-nine va desplaçar Girls, que ahir estrenava la tercera temporada però que va marxar sense cap guardó. Fa un any guanyava el de millor sèrie i el de millor actriu per a Lena Dunham.

Una altra guanyadora de la nit a les categories televisives va ser Behind the candelabra. També va fer doblet (i aquesta era una de les apostes més segures de la nit): va guanyar com a millor telefilm i Michael Douglas es va endur el guardó a millor actor en aquest apartat. La crítica ha aplaudit també -pero sense premiar-lo- el treball de Matt Damon en aquest biopic de l'excèntric músic conegut com a Liberace i les seves tempestuoses relacions amb amants molt més joves que ell. En recollir el premi, Douglas va voler llançar un missatge al seu company de repartiment: "L'única raó per la qual jo sóc aquí dalt és perquè tenia més seqüències".

Hi va haver quatre premis femenins destacats. Jacqueline Bisset es va endur un Globus d'Or pel seu paper a Dancing on the edge. I va protagonitzar el moment de recollida de premi més tens: els balbucejos, la resistència a abandonar l'escenari i els silencis sobtats van alimentar la sospita d'un incipient estat d'embriaguesa. Igualment emocionada, però inequívocament sòbria, Elisabeth Moss va recollir premi pel seu meritori paper a la minisèrie Top of the lake, pendent d'estrena també aquí. Robin Wright es va endur el de millor actriu de drama per House of cards, mentre que Amy Poehler va recollir el de millor actriu de comèdia per Parks and recreation.