18/08/2019

Els mòbils són els nous sofàs

2 min

BarcelonaSoc un acèrrim defensor de la màxima "El contingut és el rei". És a dir, la qualitat del contingut –mesurada en rellevància, potència, capacitat d'afectar l'entorn– és el que salvarà o condemnarà la majoria de mitjans i opcions d'entreteniment en la propera dècada. És imprescindible experimentar nous formats i gèneres, desenvolupar solucions tecnològiques noves i integrar la intel·ligència artificial en la presa de decisions. Però, al capdavall, sense un contingut potent de base no hi ha res a impulsar.

Ara bé, dit això, les plataformes en 'streaming' encara tenen un llarguíssim recorregut per fer en matèria de comoditat tecnològica per a l'usuari. L'aplicació mòbil de la HBO no té un sistema per descarregar contingut i poder-lo veure sense consumir dades, per exemple. És un projecte que han anat anunciant informalment cada any, però que no s'acaba de concretar.

O l'aplicació de Movistar, que té una arquitectura diabòlica que fa que, quan vols veure el capítol següent del que estàs mirant, hagis d'anar al cercador i tornar a buscar el contingut en qüestió. Aquesta sí que dona l'oportunitat de descarregar-te contingut... però només doblat. Per algun motiu, els que ens mirem les sèries en versió original hem de gastar megues si som fora de l'abast d'alguna de les nostres xarxes wifi. I, per cert, des de l'última actualització, almenys en iPhone, no hi ha manera de treure l'hora sobreimpressionada del mòbil.

També TV3 discrimina la versió original: si busques alguna sèrie estrangera com 'Un poble francès' al servei a la carta, només el pots consumir doblat al català, mentre que per la televisió convencional sí que es pot fer amb el sistema dual. En el cas de Netflix, la meva queixa principal és la impossibilitat de llegir les sinopsis de cada sèrie sense que ja comencin a reproduir-se, en un intent desesperat de la plataforma per iniciar un nou cicle de 'binge-watching'.

Són exemples simples, però que sobten en empreses de grans dimensions. En el proper any es posaran en marxa diferents ofertes potents en 'streaming': Disney, Apple, Warner... En aquest mercat fragmentat, totes tindran alguna franquícia d'èxit, algun reclam que serveixi per captar nous clients amb l'esperança d'engrescar-los després amb la resta del catàleg. I sí, el contingut és el rei, però al final hi haurà també una competència tecnològica: per la racionalitat en l'ordenació dels continguts, per les funcionalitats, per la comoditat, en definitiva. Perquè, televisivament parlant, els mòbils són els nous sofàs. I la confortabilitat serà un factor clau.

stats