06/08/2017

La turismofòbia és el porc del periodisme: se n'aprofita tot

2 min
portada periodico 6 agost 2017

BarcelonaÉs ben bé que necessitem marques per ser moguts en aquest marrà món capitalista. Fa anys que molts barcelonins ens queixem dels excessos que acompanyen el ramat guiri de cada estiu. Però no s'ha convertit en concepte i marca –'turismofòbia'– fins que un grapat de mitjans han decidit magnificar una bretolada. Ho han fet, esclar, no per defensar l'interès del més feble –aquell veí que es desespera a les quatre de la matinada perquè les parets de casa vibren amb els últims èxits de música 'trance'– sinó per aprofitar políticament l'assumpte. I això vol dir, en la majoria de casos, disparar contra el Procés. "Stop turismofòbia: el 84% dels espanyols dona suport al sector", titula en portada 'La Razón'. I sota el mateix paraigua hi col·loca el següent titular: "Així és el govern femení de les CUP: 'pijas' amb bons de l'estat espanyol". La gimnàstica i la magnèsia. Ja divendres, el diari demostrava la seva expertesa en mixologia: "La premsa estrangera davant el boicot de les CUP: «Espanya maltracta els turistes»" i ho subtitulava "Catalunya, la que més es beneficia de la despesa rècord". 'El País', aquell mateix dia –en un nou exemple d'agermanament amb l'asprot periodisme 'razonil'– titulava "La turismofòbia suma els radicals bascos".

Però la turismofòbia serveix, també, per exemple, per fer la guerra a Colau allà on altres disparen –o tiren confeti– a la CUP. Titulava així, 'La Vanguardia', divendres: "El Govern assumeix la investigació de l'assalt al bus davant la inacció municipal". I aquest diumenge afegia pressió: "El Gòtic absorbeix set turistes per cada deu residents". Mentrestant, 'El Periódico' mirava de temperar les coses amb un titular entre editorialitzant "Turisme (sense) fòbia", que funcionava també a mode d'Enigmàrius.

Després dels 'bubble teas' i dels 'frozen yoghurts', en tot cas, enguany serà l'estiu de la turismofòbia.

stats