04/10/2012

Anshuman Vora: "Res és impossible"

3 min
És sec, dur, les coses clares, res de smalltalk.

Seu amb la BlackBerry entre les mans: bombardeig de missatges entrants. Camisa lila, pell morena; copa baló alçada: ginebra, 7 glaçons. Quan arribo -tard, xopa- s'aixeca i em dóna ordres: Seu aquí, dóna'm la jaqueta, aparta aquesta cadira, i beu això. No tinc opció. És sec, dur, al gra, les coses clares, res de smalltalk . Busca situar-me: Tu qui ets, què fas i per què. Té un pla i cada paraula un objectiu. Aquí no hem vingut a perdre el temps. Brindem. ¿Recordes la primera vegada que vas beure? Sí, tenia 15 anys. ¿6 anys precoç? Sóc fill de diplomàtic: la llei funciona diferent per a nosaltres, jo he begut tota la vida.

LUXES I FERRARIS. Mentre els nens jugaven a futbol a l'hora del pati ell bevia ginebra amb el seu pare. És un expert en botànics exòtics i el responsable d'una ginebra excepcional. Per què ens agrada tant beure? Ens fa sentir bé i millor. ¿Sentir-nos i ser millors? Ens fa més segurs i més capacitats per interactuar: cau el vel de la vergonya social. ¿És una droga? No. És un luxe, un luxe barat i accessible: si vols, ho pots tenir; en canvi, pots voler un Ferrari, però no poder-te'l comprar. Parla segur, present, potent: representa la viva imatge del seu producte. És més, ell és el seu producte. ¿Digue'm què beus i et diré qui ets? Sí. La beguda et defineix, diu molt de tu. Per això Bulldog funciona tan bé: pura imatge de seguretat i autenticitat.

NÚMERO 1, NÚMERO 2. És l'amo. Quan arriba als llocs, la gent creu. Ocupa l'espai i el discurs. Té un to altiu, però amable. Marca posicions però convida al diàleg. Resolutiu i professional: ha provat totes les ginebres del món. ¿Beus cada dia? No. Em llevo d'hora al matí i treballo molt: si volem ser la primera ginebra del món, he de donar el millor. ¿Què passaria si fossis el número 2? No ho tinc en compte: prefereixo ser el número 30 que el 2. Quedar en segona posició és perdre de forma pública. Un tema d'orgull ferit? No vull que la gent em vegi plorar. Ho fas, a vegades? Molt poc. Recordes l'últim cop? Avui he deixat la meva mare a l'aeroport. I? No la veig gaire. I? M'han sortit llàgrimes dels ulls. Per tant? He plorat, sí.

NY I 'GO-GETTERS'. L'Anshuman és la viva imatge del Somni Americà: Nothing is impossible ; Life is live your dream ; Think big . Viu pel que fa i fa el que vol: treballar i perseguir un somni. Per què? Tenir èxit professional em proporciona felicitat. Tothom que viu a NY vol aconseguir-ho? Sí. Les paraules de Sinatra són veritat: " If you can make it here, you can make it everywhere" . ¿Has hagut de fer moltes renúncies? Sí. Però són renúncies que jo he escollit: a consciència. Què té Nova York que enganxa? Et fa tremolar, sentir-te viu i ser millor. És una ciutat d'extrems. ¿O triomfes o t'enfonses? Sí: Nova York és per a go-getters . Si ets dels que vas a remolc de la vida, no és una ciutat per a tu.

BOMBOLLES I SALSA. Has canviat els bitllets per la ginebra. Quin món està més inflat? Riu fort i curt: La bombolla del món de la ginebra s'ha fet molt gran, la gent està cansada i confusa: ¿Cogombre, flors, pega dolça? Caos. On es fan més calés, als bancs o als bars? El principi de Bulldog ha estat dur i sacrificat, però hem doblat beneficis cada any. Parla segur i em clava la mirada. Segueixo: Què no s'imagina la gent de tu? Que ballo salsa. Tu? Després de l'atac terrorista a les Torres Bessones em vaig marcar un top 10 que havia d'aconseguir abans del següent atac: la salsa n'era un. Respiro sorpresa i estranyada, i segueixo per terreny apocalíptic: Com vols que et recordin? Em mira desafiant i acaba l'entrevista: ¿Que m'estic morint o què?

stats