IAQUÍ
Portada 28/05/2014

Massa pressió als ports, o massa negoci

i
Cristina Ros
1 min

EL TURISME NÀUTIC a Balears no es pot menystenir. No descobresc res en dir que les Illes són un espai excel·lent per a la navegació: la Mediterrània sol viure en calma, les aigües són extraordinàries per al bany, es pot fer la volta a cada illa sense haver d’anar i tornar per la mateixa ruta i, per afegitó, el paisatge que s’hi contempla és d’allò més variat. Ara bé, que no es pugui donar l’esquena al plaer de navegar al voltant de les Illes i s’hagi de facilitar-ne la pràctica no vol dir que no es necessiti, per gestionar-ho, molt de seny i sentit de la mesura, dos valors als quals sovint se’ls imposa l’interès privat. El GOB ja ha alertat sobre la nova llei de ports i sobre el perill de les privatitzacions. Mentrestant, hi ha projectes d’ampliació de ports a les quatre illes, alguns dels quals -o molts- amenacen de canviar la tipologia original del poble o de la barriada a la qual pertanyen, com és el cas del Molinar. L’ampliació del port de Palma és descomunal. Podríem continuar, però és millor dedicar l’espai que queda a aquesta columna a advertir que si aquests projectes del Govern aconsegueixen la qualificació- coladero que és la declaració d’interès general, les Illes estan venudes. La realitat és que, ara per ara, el que es percep és una pressió fora mida sobre els ports grans i petits de Balears. I aquestes pressions, amb preparació de noves lleis, privatització de les gestions, etc., ja sabem el que volen dir: negoci i més negoci. Sense pensar en la pressió que s’exerceix sobre el territori i el medi ambient.

stats